فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: رسانه های استان مرکزی به ویژه خبرگزاری ها و صدا و سیمای شبکه آفتاب در جریان برگزاری کنگره شهدای استان امتحان خود را به خوبی پس دادند و به طور عملیاتی نشان دادند دغدغه تقویت فرهنگ ایثار و شهادت را دارند.
کد خبر: ۹۲۶۲۶۰۶
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در سی و پنجمین نشست گام دوم کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: خوشبختانه امروز در کشور مجاهدت هایی که در حوزه های سلامت، بهداشت، درمان و خدمت گزاری مشاهده می کنیم این ها برگرفته از تفکر غنی دفاع مقدس است و این نشان دهنده این است تفکر و نهضت دفاع مقدس پس از گذشت چهل سال هنوز در کشور زنده و پویا است.

وی افزود: شرایط پیش رو نشان می دهد آن تفکری که راهگشا و حرکت دهنده در بسیاری از بحران ها و مقاطع حساس می باشد تفکر دفاع مقدس است و لذا باید برای انتقال و تبیین این تفکر ارزشمند به نسل جوان بیش از گذشته باید توجه داشته باشیم.

فرمانده سپاه روح الله اظهار داشت:  یکی از ابزارهایی که امروز به طور قابل توجهی می تواند در ترویج و تبیین جریان دفاع مقدس تأثیر گذار باشد رسانه در همه ابعاد است که خوشبختانه در استان مرکزی رسانه ها در امر تبیین فرهنگ دفاع مقدس پیشتاز هستند.

وی با تقدیر از رسانه های استان مرکزی در امر برگزاری کنگره شهدای استان بیان کرد: رسانه های استان مرکزی به ویژه خبرگزاری ها و صدا و سیمای شبکه آفتاب در جریان برگزاری کنگره شهدای استان امتحان خود را به خوبی پس دادند و به طور عملیاتی نشان دادند دغدغه تقویت فرهنگ ایثار و شهادت را دارند.

سردار کریمی افزود: امروز رسانه ها باید به آنچیزی که توجه داشته باشند تقویت فرهنگ ایثار و شهادت است که یکی از مصادیق آن کنگره شهدای استان است که اگرچه این کنگره عظیم در سال گذشته با موفقیت کامل برگزار شد اما جریان کنگره شهدای استان و خدمات آن ادامه دارد.

وی با تأکید بر اینکه جریان عظیم کنگره شهدای استان مرکزی یک جریان فرهنگی است،گفت: خوشبختانه کلیه دستگاه های فرهنگی و اجتماعی استان را در یک قرارگاه به طور متمرکز کنار یکدیگر جمع کرده و با وحدت و انسجام کامل حرکت می کنند.

فرمانده سپاه روح الله با اشاره به تلاش های دشمن در فضای مجازی گفت: دشمن به خوبی می داند که موفقیت های ملت ایران در مقاطع مختلف برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس است و لذا تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به این فرهنگ عظیم پای کار آورده که یکی از ابزارهای دشمن رسانه و فضای مجازی است.

وی افزود: در این شرایط توطئه های دشمنان نقش رسانه ها بسیار حساس است و باید نسبت به توطئه ها و نقشه های دشمنان بسیار حساس باشند که ابتدا باید نقشه ها و راهبردهای دشمنان را به خوبی بشناسند و در جهت خنثی سازی توطئه ها محتوا تولید کنند.

سردار کریمی با اشاره به دستاوردهای مهم کنگره شهدا بیان کرد: خوشبختانه در حوزه دفاع مقدس و شهدا به برکت کنگره شهدای استان رقم خورد و آن نهضت جمع آوری بود که به عنوان یکی از دستاوردهای زیرساختی از آن یاد می کنیم و رسانه ها می توانند برای تولید محتوا و خوراک مناسب به این آرشیو جمع آوری اسناد مراجعه کنند.

وی افزود: یکی از مهمترین دستاوردهای فرهنگ دفاع مقدس تشکیل گروه های جهادی است که خوشبختانه امروز مشاهده می کنیم بسیاری از جوانان در قالب گروه های جهادی به خدمت رساندن مشغول هستند.

فرمانده سپاه روح الله با اشاره به سالروز پیام مقام معظم رهبری به گروه های جهادی در یازدهم مرداد ماه تصریح کرد: مقام معظم رهبری در طول دو دهه از گذشت گروه های جهادی و بسیج سازندگی همواره عنایات ویژه ای به به آنها داشتند که اوج این عنایات در سال گذشته همزمان با صادر کردن پیامشان به گروه های جهادی رقم خورد.

وی افزود: خوشبختانه امروز بسیج سازندگی به یک ظرفیت عظیم برای رشد و تعالی جوانان و نوجوانان در همه ابعاد تبدیل شده که امروز می بینیم در سایر بخش هایی که کشور نیاز دارد گروه های جهادی به خوبی توسط بسیج سازندگی هدایت می شوند.

سردار کریمی در پایان خاطر نشان کرد: در روزهای گذشته شاهد افتخار آفرینی رزمندگان اسلام در چهاردهمین رزمایش پیامبر اعظم(ص) سپاه در خلیج فارس و غرب تنگه هرمز بودیم که خوشبختانه این رزمایش با ابتکار بزرگ شلیک موشک‌های بالستیک از اعماق زمین برای نخستین بار در دنیا برگزار شد که جای تحسین دارد.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات