کودکان سالم با تغذیه شیر مادر

10تا16 مرداد ماه هفته ملی تغذبه با شیر مادر گرامی باد

"تغذیه با شیر مادر نمونه بارزی از ارتباط عمیق بین سلامت انسان و اکوسیستم های طبیعت است."
کد خبر: ۹۲۶۳۰۵۱
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه؛ "تغذیه با شیر مادر، غذای تجدید پذیر طبیعی و از نظر محیط زیست ایمن و سبز است، زیرا بدون آلودگی، تولید زباله و نیاز به بسته بندی تولید شده و در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد. "
تغذیه مصنوعی ردپای قابل توجه زیست محیطی را به همراه دارد که منجر به کاهش منابع طبیعی، تخریب محیط زیست و انتشار گاز‌های گلخانه‌ای می‌شود که باعث گرم شدن زمین و تغییرات آب و هوایی می‌شود. "
ترویج تغذیه با شیر مادر از اجزای دیگر این برنامه می‌باشدبطوریکه یکی از استراتژی‌های اتخاذ شده توسط یونیسف که به انقلاب سلامتی کودکان منجر شده است شیر مادر است. تغذیه با شیر مادر روش بی نظیری برای تامین غذای مناسب جهت رشد و تکامل مطلوب شیرخواران است و یک بخش مکمل از فرآیند باروری با اثرات بسیار مهم برای سلامت مادران است.
شروع تغذیه با شیر مادر در ظرف ساعت اول تولد و تغذیه انحصاری با شیر مادر در ۶ ماه اول زندگی و تداوم شیر دهی به مدت ۲ سال یا بیشتر، سلامت جسم و روان مادر و کودک و جامعه را ارتقاء می‌بخشد و هر ساله جان میلیون‌ها نوزاد را از مرگ می‌رهاند و از شاخص‌های مهم عدالت در سلامت نیز به شمار می‌آید.
بهترین راه تغذیه کودک از بدو تولد تا سن ۶ ماهگی تغذیه انحصاری با شیر مادر است. تغذیه انحصاری به مفهوم تغذیه شیر خوار فقط با شیر مادر بدون مصرف هرنوع ماده غذائی دیگر حتی آب (بجز ویتامین‌ها ویا دارو‌ها در صورت نیاز) می‌باشد.
پس از این مدت باید تغذیه شیر خوار با غذا‌های کمکی آغاز گردد در حالی که تغذیه باشیر مادر تا پایان ۲ سالگی ادامه می‌یابد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار