مدیرکل سازمان تبلیغات استان البرز گفت: بنا به فرامین مقام معظم رهبری و شرایط شیوع کرونا نحوه برگزاری مراسم عزاداری دهه محرم بنا به تصمیم ستاد کرونا انجام خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۶۳۰۶۱
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، مهدی ولایی برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز، امروز در جمع خبرنگاران از صدور بیانیه مشترک مساجد، نهادهای فرهنگی، اماکن و هیأت مذهبی استان البرز در خصوص مجالس محرم و تجمعات مذهبی ۱۳۹۹ خبر داد و گفت: هیچ وقت نباید امت اسلامی و جامعه‌ی اسلامی ماجرای عاشورا را به عنوان یک درس، به عنوان یک عبرت، به عنوان یک پرچم هدایت از نظر دور بدارد.

وی با بیان اینکه ماه محرم، معنا و اهمیت عدالت را به جامعه بشریت یادآوری می‌کند، اظهار کرد: عزاداری بر امام حسین علیه السلام، بیشتر و پیشتر از آنکه از غم و اندوه بگوید، راهگشای حیات انسانی و لازمه تنفس پاک برای عزاداران است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه شرایط شیوع کرونا نحوه برگزاری مراسم محرم را متفاوت خواهد کرد، ادامه داد: در این رابطه بیانات و فرامین مقام معظم رهبری چراغ راه ما خواهد بود.

وی اضافه کرد: در عزاداری‌ها معیار آن چیزی است که کارشناسان و ستاد ملی کرونا اعلام می‌کنند؛ بنده به توصیه این عزیزان عمل می‌کنم. توصیه من به مردم این است که ببینیم ستاد ملی کرونا چه می‌گوید و در مسئله عزاداری به گفته این ستاد عمل کنیم. اگر نسبت به وضعیتی که داریم بی توجهی باشیم، فاجعه بزرگی رخ خواهد داد

به گفته وی بیانیه این مراکز دینی-فرهنگی به شرح ذیل است؛

باتوجه به آنچه بیان شد، مساجد، اماکن و هیئات مذهبی استان البرز در راستای اطاعت از امر ولی امر مسلمین موارد ذیل را اعلام میدارند :

-مساجد، اماکن و هیأت مذهبی استان البرز، آمادگی خود را برای برگزاری مراسم دهه اول محرم با رعایت کامل پروتکل های اعلامی ستاد کرونا اعلام می نمایند.

-فعالیت جامعه مذهبی فوق تا انتهای ماه صفر مانند گذشته در انجام کمک های مؤمنانه ادامه خواهد یافت.

-مساجد، اماکن و هیأت مذهبی استان البرز، نهادها و مردم را دعوت می‌کند تا با برافراشتن پرچم‌ها و کتیبه‌های سیاه رنگ در میادین‌ و خیابان‌ها و سر درب هیأت و منازل و…  بخشی از یاد و فلسفه قیام حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام و یاران با وفایش را زنده نگه دارد.

-ضمناً از ستاد کرونای استان البرز درخواست می‌گردد تا در رابطه با ماه محرم  از نظر کارشناسان متعهد خود استفاده نموده  و آنرا هر چه سریعتر و به شکلی واضح اعلام نماید تا هیات ها اقدامات لازم را در راستای خدمت رسانی به عزاداران حسینی انجام دهند.

-از صدا و سیمای استان درخواست می‌شود تا شرایط حضور وعاظ و ذاکران برجسته در رسانه و پخش مستقیم مجالس حضرت اباعبدالله (علیه‌السلام) از طریق شبکه‌های تلویزیونی و فضاهای اینترنتی را فراهم نماید.

-در پایان، دست به دامان دردانه هستی حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام شده و درخواست می‌نماییم تا با آبروی گرانقدرشان از ذات باریتعالی برطرف شدن این بیماری و رفع خطر این ویروس منحوس و سلامتی همه بیماران را طلب نمایند.

-خداوندمنّان در فرج منتقم سالار شهیدان تعجیل و سایه امام خامنه ای حفظه الله را مستدام دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها