کارشناس سیاسی:

دشمن با تحریف حقایق به دنبال شکست ملت ایران است

غلامحسین دشتی گفت: دشمن با تحریف و شکست مقاومت عزتمندانه ملت در مقابله با تحریم، در صدد است تا محاسبات ملت و دولت را به نفع خودش به هم بزند.
کد خبر: ۹۲۶۳۰۸۳
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد،  غلامحسین دشتی با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در روز عید سعید قربان گفت: بیانات معظم له حامل نکات راهبردی بود که مهمترین نکته آن مسئله تحریف در خصوص مسئله تحریم بود علت اهمیت موضوع این است که تحریف از سوی دشمن در حقیقت تلاشی برای نتیجه گیری از تحریم‌ها و دست یابی به اهدافش است.

وی ادامه داد: دشمن برای دستیابی به اهداف نامشروع خود دست به اقداماتی مانند تحریم آن هم در سنگین‌ترین شکل و میزان حداکثری می‌زند این اقدام غیر انسانی علیه ملت ایران و برای اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت طراحی شده است اگر دشمن احساس کند که در کوتاه مدت نتیجه نتیجه نگرفته است طبیعی است که این اقدام در میان مدت و بلندمدت هم یا نتیجه نمی‌دهد یا مطلوب آن‌ها نیست.

کارشناس برجسته سیاسی عنوان کرد: دشمن برای اینکه محاسبات دولت و ملت را به هم بزند و مقاومت عزتمندانه‌ای که ادامه پیدا می‌کند را بشکند و همچنین، چون احساس می‌کند دولت و ملت در صدد هستند راه حلی را برای عبور از این بحران و مشکلی که برای ملت ایران ساخته پیدا کند با استقاده از شرایط تحریم مقوله‌ای به نام تحریف را ایجاد می‌کند در واقع برای شکست خودش راه حلی پیدا می‌کند و ملت و دولت ایران این راه حل برون رفت از شکست خود را دیکته می‌کند.

دشتی افزود: وزیر خارجه امریکا در مصاحبه اخیر خود با بیان اینکه ما در تحریم‌ها مشکلاتی را برای ایران به وجود آوردیم، اما نتیجه‌ای که می‌خواستیم حاصل نشد اذعان می‌دارد که ایران در حال عبور از مانع تحریم‌ها هم در عرصه سیاسی و هم در عرصه اقتصادی است و اینجاست که مشخص می‌شود دشمن از تحریم‌ها و دشمنی‌های خود طرفی نبسته است و به نتایج دلخواه نرسیده است.

وی ادامه داد: دشمن با توجه به اینکه به نتیجه دلخواه خود در اعمال تحریم‌ها علیه ایران نرسیده است پیش دستی کرده و براساس زمینه‌های تحریمی که ایجاد کرده مقوله‌ای را به نام تحریف ایجاد می‌کند که در واقع این این تحریف تولید گفتمانی است که دشمن در رسانه‌های خود القا می‌کند بدین گونه که به مسئولین و به ملت و مردم ایران القا می‌کند که راه حل مشکلاتی که با آن روبر هستید مذاکره است و اگر شما تن به مذاکره بدهید مشکلات شما برطرف می‌شود این موضوع در واقع نتیجه گیری از تحریم است که دشمن در صدد است تا محاسبات را برای ملت و دولت به نفع خودش به هم بزند.

دشتی گفت: دشمن به دنبال القای این موضوع به ملت و دولت ایران است که راه حل تحریم مقاومت نیست چرا که می‌داند ملت و دولت برای عبور از مشکلات راه حل‌ها و سیاست‌هایی، چون عبور از اقتصاد نفتی، تکیه به ظرفیت‌های داخل، جایگزین کردن هم پیمان‌های شرقی و ایجاد توازن در ارتباط و تعامل با غرب، توسعه صادرات غیرنفتی، تحول در سیاست خارجی مانند بی اعتمادی به غرب و تحکیم پیوند با همسایگان، بهره گیری از ظرفیت‌های پیرامونی در منطقه و تحکیم جبهه مقاومت در منطقه را در پیش گرفته است و جایگرین شرایط تحریم می‌شود.

وی افزود: دشمن می‌خواهد آدرس غلط ایجاد کند که این سیاست‌های در پیش گرفته شده از سوی دولت و ملت ایران راه مبارزه با تحریم نسیت بلکه مذاکره با امریکا راه حل مشکلات است. به همین دلیل رهبری جریان تحریف را بیان کردند و تاکید کردند که ما راه حال اصلی خودمان را ادامه می‌دهیم و راه حل مقابله با تحریم مذاکرده نیست.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: در مذاکره قطعا دشمن شرایط خود یعنی تعطیلی انرژی هسته‌ای، کاهش قدرت دفاعی، حذف نفوذ ایران در منطقه به عنوان چتر امنیتی کشور برای حفط منافع، دست برداشتن ایران از آرمان‌ها خود در مقابله با ظلم و دفاع از مظلومین را دنبال می‌کند و چنانچه مشاهده کند که ایران بر اصول خود پایبند است قطعا مذاکره را شکست خورده دانسته و از این طریق افزایش تحریم‌ها را با بهانه و انگیزه قوی‌تر پیگیری خواهد کرد.

دشتی افزود: بنابراین نکته حائر اهمیت این است که نبایستی تحریف که راه حل القایی دشمن برای مقابله با تحریم است را جایگزین راه حل طبیعی که امروز در کشور برای مقابله با تحریم دنبال می‌شود کنیم چرا که اگر سیاست‌های مقاومتی نظام اسلامی برای مقابله با تحریم ادامه پیداکند دشمن مجبور می‌شود که فضای مناسبتر و متعادل‌تری را برای مذاکره فراهم کند بنابراین نباید فریب دشمن را خورد و اجازه نداد که تحریف ناشی از تحریم به ما تحمیل شود.

وی تصریح کرد: همانگونه که رهبری فرمودند: اگر تحریف یعنی راه حل فریبنده دشمن شکست خورد قطعا آنچه که زمینه ساز تحریف بوده یعنی تحریم‌ها نیز شکست خواهد خورد و شرایط مناسبی را در منطقه برای ما به وجود خواهد آورد تا ارتباطات بین‌المللی چه در رابطه با غرب، امریکا و دیگر کشور‌ها را براساس منافع ملی و کشور و مردم و براساس آرمان‌های خود و نه القای دشمن تنظیم کنیم.
ارسال نظرات