خبرهای داغ:

چگونه "نذر" محرم را برای سلامتی ادا کنیم؟

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان با بیان اینکه مردم می‌توانند در ماه محرم با انجام "نذر سلامت"، نذورات خود را صرف گسترش و ارتقای سطح سلامتی در اقشار ضعیف کنند، گفت: با توجه به شیوع کرونا و عدم امکان توزیع غذای نذری، افراد می‌توانند نذر خود را به صورت خرید وسایل حفاظتی در اختیار بیمارستان‌ها یا مردم قرار دهند.
کد خبر: ۹۲۶۳۱۱۹
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸

دکتر قدرت‌الله شاکری‌نژاد ، با اشاره به پیش رو بودن ماه محرم، اظهار کرد: سلامتی ابعاد مختلفی از جمله بعد جسمی، اجتماعی، روانی و معنوی دارد که همه این ابعاد، لازم و ملزوم یکدیگر هستند بنابراین باید به گونه‌ای سلامت مردم تأمین شود که همه ابعاد متوازن باشند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم سوگواری در ماه محرم و چگونگی استفاده از این ظرفیت در شرایط شیوع کرونا، افزود: یکی از آرزوهای همه ما شیعیان این است که در ماه محرم لباس مشکی بپوشیم و عزاداری کنیم و این کار، تسکین معنوی برای ما ایجاد می‌کند. این مراسم، بعد سیاسی اجتماعی خوبی نیز ایجاد کرده است اما با توجه به وضعیت شیوع کرونا و همه‌گیری این ویروس، مراسمات باید محدود و با تدابیر خاصی برگزار شوند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان گفت: در ماه محرم باید مردم از این موقعیت به شکلی استفاده کنند که سلامت خدشه‌دار نشود. مداحان و سخنرانان و نهادهای فرهنگی درگیر این مسائل باید تلاش کنند که مراسم را به صورت مجازی و در ساعت‌های خاص و به صورت متعدد برگزار کنند. توصیه اول ما برای کاهش تجمعات، برگزاری مراسم به صورت مجازی است.

شاکری‌نژاد بیان کرد: برای برگزاری مراسمات حضوری نیز دستورالعمل‌هایی صادر شده است؛ این مراسم باید با حداقل افراد و با رعایت نکات بهداشتی انجام شود. به نظر می‌رسد اگر این مراسمات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شوند، هم مردم می‌توانند از معنویت ماه محرم بهره ببرند و هم ما در حوزه درمان دچار بحران و پیک مجدد بیماری نمی‌شویم.

وی با بیان اینکه مردم می‌توانند در ماه محرم با انجام "نذر سلامت"، نذورات خود را صرف گسترش و ارتقای سطح سلامتی در اقشار ضعیف کنند، گفت: با توجه به شیوع کرونا و عدم امکان توزیع غذای نذری، افراد می‌توانند نذر خود را به صورت خرید وسایل حفاظتی در اختیار بیمارستان‌ها یا مردم قرار دهند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان افزود: ادای نذر سلامتی با تهیه ماسک، وسایل حفاظتی و یا تجهیزات بیمارستانی برای درمان بیماران و یا اقشار ضعیف، اقدام بسیار پسندیده‌ای است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار