حجت الاسلام قربانی، واقعه غدیر را تداوم راه رسالت و نبوت دانست و گفت:غدیر به تعبیر قرآن روز اکمال دین و اتمام نعمت است.
کد خبر: ۹۲۶۳۱۳۳
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام ابوالقاسم قربانی در گفتگو با خبرنگار ما، ضمن  تبریک اعیاد ماه با عظمت و شرافت ذی الحجه خصوصاً عید سعید غدیر خم،  بیان داشت: این روز خجسته به تعبیر قرآن روز اکمال دین و اتمام نعمت می باشد.

 قربانی افزود: عید غدیر از بزرگترین اعیاد مسلمین است. در این روز طبق روایات که در 18 ذی الحجه سال دهم هجرت رخ داد، نبی مکرم اسلام صلی الله علیه وآله به دستور خداوند متعال،  امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام  را به عنوان جانشین خویش و امام بعد از خود منصوب کردند.

وی گفت: درعظمت این روز همین بس که در روایاتی از وجود نازنین حضرت امام صادق علیه السلام  نقل شده که فرمودند: عید غدیر عظیم ترین و با شرافت ترین عید مسلمین هست که سزاوار است در هر ساعت آن شکر خدا به جای آورده شود و مردم روزه شکرانه بگیرند که روزه این روز معادل 60 سال عبادت است.

وی افزود:حادثه غدیر یک حادثه بسیار  بزرگی است که پیامبر صلی الله علیه وآله و سلم، تداوم راه نبوت و رسالت را جریان امامت معرفی کرد. فلذا برای اینکه این حادثه و اتفاق بزرگ تاریخی از اذهان  نرود کما اینکه خیلی ها تلاش کردند بگویند پیامبر صلی الله علیه وآله و سلم بعد از خود کسی را معرفی ننمود، اعمالی به جهت این روز وارد شده تا در اذهان باقی بماند.

حجت الاسلام قربانی خاطرنشان کرد: بیعت با ولایت،  اظهار سرور و شادمانی،  مصافحه کردن  یا دست دادن از آداب اسلامی است و در روز غدیرخم  به آن تاکید شده و امام علی علیه السلام فرمودند: روز غدیر هنگامی که با یکدیگر ملاقات می کنید با هم مصافحه کنید. و ذکر مخصوص این روز که در کتاب شریف مفاتیح الجنان بیان شد این چنین است: الحَمدُ لله الذی جَعلنا مِنَ المُتِمَسکینَ بِوِلایَة امیرالمؤمنین والائمة المعصومین علیه السلام.

وی، با یادآوری شرایط شیوع ویروس منحوس کرونا و رعایت نکات بهداشتی در بحث مصافحه ،  صله رحم، انفاق و روزه گرفتن را از دیگر اعمال این عید با عظمت برشمرد.

قربانی در پایان بیان داشت: الگو گیری از سیره پاک ائمه معصومین علیه السلام و به روز کردن این آموزه ها از موضوعات بسیار مهم این زمان است. از این ایام باید به عنوان فرصتی جهت تبیین معارف و فضائل اهل بیت علیهم السلام خصوصا امیرالمؤمنین حضرت علی  علیه السلام استفاده کرد.

ارسال نظرات