امام جمعه مرند:

مردم در روزهای سخت از انقلاب پشتیبانی کردند

امام جمعه مرند اظهارداشت: مردم در روزهای سخت پشتیبان انقلاب اسلامی بودند و مسئولان هم باید قدردان خدمتگزاری به مردم باشند.
کد خبر: ۹۲۶۳۱۷۵
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام علی نعمت زاده  در جلسه امور زکات که با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی  مرند، بخشدار مرکزی شهرستان، مسئول احیای زکات و برخی از دهیاران روستاها برگزار شد، ابراز داشت: حدود ۳۰ بار در قرآن کریم درباره زکات صحبت به میان آمده است.

وی افزود: عاملین زکات نماینده خداوند بر روی زمین هستند و زکات پشتیبان محکمی برای رفع نیازهای جامعه است.

حجت الاسلام نعمت زاده تاکید کرد: مردم در روزهای سخت پشتیبان انقلاب اسلامی بودند و مسئولان هم باید قدردان خدمتگزاری به مردم باشند.

امام جمعه مرند در بخش دیگری با اشاره به نزدیکی به ماه محرم بیان کرد: عزاداری امام حسین تعطیل بردار نیست اما سلامتی مردم نباید به خطر بیفتد

وی اضافه کرد: ویروس کرونا بسیار خطرناک است و توصیه‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا و پروتکل‌های بهداشتی باید در عزاداری‌ها رعایت شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی مرند نیز در این جلسه گفت: ۵۴۳۲ خانوار شامل ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر تحت پوشش کمیته امداد شهرستان مرند هستند.

محمد رستمی با اشاره به تسهیلات حوزه اشتغال عنوان کرد: ۵۰ تا ۸۰ میلیون تومان وام اشتغال به خانواده‌های تحت پوشش اعطا می‌شود و هر کارفرمایی که مددجویان این نهاد را به کار بگیرد به ازای هر نفر ۵۰ میلیون تومان وام اعطا می‌شود.

وی همچنین گفت: ۱۲ واحد مسکونی سال گذشته به خانوارهای تحت پوشش این شهرستان تحویل داده شد.

رئیس کمیته امداد شهرستان مرند با اشاره به اعتماد سازی و مردم محوری کمیته امداد عنوان کرد: سال گذشته ۲۹ درصد اعتبارات از محل به درآمدهای مردمی بود که امسال این میزان به حدود ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی در ادامه با مثبت ارزیابی کردن فعالیت‌های مردمی در این نهاد ابراز داشت: ۶ مرکز نیکوکاری شهرستان مرند ۶۸۰ میلیون تومان در رزمایش کمک مومنانه کمک کردند.

علی نیک نفس بخشدار مرکزی مرند نیز در این جلسه گفت: امروز نیازمند تقویت روحیه فداکاری و ایثار هستیم و دهیاران در کنار وظیفه توسعه و عمران روستاها در امر خیر نیز ید طولانی دارند.

وی با اشاره به تشکیل مؤسسات خیریه در روستاها ابراز داشت: دهیاران در هر روستا یک مؤسسه خیریه تشکیل دهنده تا بال اجرایی برای دهیار آمده تا فقرزدایی از روستاها محقق شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار