مسئول قرارگاه پشتیبانی سربازان سپاه ناحیه مالک اشتر مشهد از از برگزاری کلاس منشور سربازی (آن چه یک سرباز باید بداند) در این ناحیه خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۳۲۱۵
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
سرهنگ دوم پاسدار احمد ایوبی؛ مسئول قرارگاه پشتیبانی سربازان سپاه ناحیه مالک اشتر مشهد در گفت وگو با خبرنگارخبرگزاری بسیج  در خراسان رضوی؛ گفت: به منظور افزایش اطلاعات سربازان با قوانین و مقررات جدید آیین نامه انضباطی سربازی و اطلاع از طرح منشور سربازی (آن چه یک سرباز باید بداند) در قالب دانستنی‌های سرباز، جهت اطلاع کارکنان وظیفه از حق و حقوق قانونی خود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ناحیه خبر داد.

در ابتدا جلسه نکاتی از قرآن کریم، حضرت امیرالمومنین علیه السلام، حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) و مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت خدمت سربازی و سپس از تاریخ نظام وظیفه در ایران، نظام وظیفه پس ازپیروزی انقلاب اسلامی و نقش سرباز در ایجاد امنیت کشور گفته شد.

در ادامه در خصوص دانستنی‌های سرباز از حق وحقوق قانونی خود از جمله مدت زمان خدمت، حقوق ومزایا، بیمه، درجه، پوشاک سربازان، وضعیت ظاهری سربازان، تردد سربازان، انواع مرخصی سربازان، کسرخدمت و معافیت‌های قبل و حین خدمت، موارد قضایی وآیین نامه انضباطی نیرو‌های مسلح، خروج از کشور کارکنان وظیفه، ادامه تحصیل کارکنان وظیفه، دریافت گواهی عضویت برای کارکنان وظیفه، نقل وانتقالات و... بحث و گفتگو شد؛ و در پایان باید‌ها و نباید‌هایی که سربازان در محل خدمت ستاد و حوزه‌های مقاومت باید عمل کنند تشریح شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها