به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت به میزبانی کردستان برگزار خواهد شد

مرحله استانی شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در دو بخش مسابقه و جنبی همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس در سنندج برگزار می شود.
کد خبر: ۹۲۶۳۲۸۰
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  جلسه ستاد برگزاری شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت پیش از ظهر امروز در ستاد فرماندهی سپاه بیت المقدس کردستان و با حضور دستگاه های متولی حوزه فرهنگ و هنر استان، نماینده نیروهای مسلح استان و اعضای برگزاری دبیرخانه این جشنواره برگزار شد.

جمشید آزادی پور معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان در این جلسه اظهار کرد: در این برهه زمانی که به دلیل وجود فضای مجازی شاهد گسترده شدن دامنه تبلیغات هستیم باید احساس مسئولیت بیشتری در خصوص نشر ارزش های انقلاب اسلامی داشته باشیم.

وی افزود: تأثیر هنر بر کسی پوشیده نیست و زیرساخت های تکنولوژی بر تأثیرگذاری هنر افزوده است و این عرصه روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند.

آزادی پور خاطرنشان کرد: کردستان سرزمین مجاهدت های خاموش و سرزمین فداکاری های بزرگ بوده و ظرفیت های فرهنگی و هنری بالایی دارد و باید در این جشنواره خود را نشان دهد.

وی افزود: سپاه بیت المقدس از همه امکانات و زیرساخت ها برای هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره بهره خواهد برد و از سایر دستگاه های متولی که در ستاد برگزاری ما را یاری می کنند نیز انتظار می رود تمامی توان خود را برای هرچه باشکوه برگزار شدن این جشنواره در استان به کار گیرند.

در ادامه علی عباس داودنیا رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان در این جلسه اظهار کرد: انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در چهلمین سالگرد جنگ تحمیلی علیه ایران اسلامی و آغاز دفاع مقدس و در آستانه سالگرد عروج ملکوتی سید شهدای مقاومت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی, به منظور تکریم رشادت ها و حماسه های ماندگار ایثارگران انقلاب اسلامی, مقاومت و دفاع مقدس با حمایت و پشتیبانی بنیاد فرهنگی روایت فتح شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت را برگزار می کند.

وی افزود: شانزدهمین دوره این جشنواره در دو بخش مسابقه و جنبی برگزار می‌شود که بخش‌های رقابتی آن شامل «مدافعان سلامت»، «جشنواره جشنواره‌ها»، و انتخاب استانیِ بخش «فیلمسازان بسیجی»، 31 شهریور تا 6 مهرماه مقارن با هفته دفاع مقدس برگزار شده و ثبت نام برای متقاضیان حضور در این بخش از 20 خرداد در سایت جشنواره آغاز شده و آخرین مهلت ارسال اثر 30 مردادماه 1399 است.

داودنیا اظهار کرد: سایر بخش‌های رقابتی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت شامل بخش اصلی مسابقه بین‌المللی، بخش ویژه سیدالشهدای مقاومت ، بخش فیلم به معنای مطلق، بخش فیلمنامه با عنوان «روایت قلم»، بخش پژوهش‌های سینمایی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مقاومت و بیداری اسلامی و نقد آثار فیلم و سینما و بخش فیلمسازان بسیجی انتخاب برگزیدگان ملی می باشد.

وی افزود: به منظور ارج نهادن به تلاش‌های جهادگرانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعم از بسیج، ارتش، سپاه، و نیروی انتظامی و نیز با هدف استعدادیابی و تقویت نیروهای انقلابی و متعهد به ویژه جوانان خلاق برای حضور مؤثر در عرصه فیلم‌سازی و سینما، جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در شانزدهمین دوره خود بخشی ویژه برای فیلمسازان بسیجی در نظر گرفته است.

داودنیا اعلام کرد: شرکت کنندگان در این بخش باید عضو بسیج یا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا یکی از نیروهای مسلح باشند و هنگام ثبت‌نام تاییدیه عضویت خود را از طریق سازمان بسیج هنرمندان، واحدهای تابعه سازمان بسیج مستضعفین یا یگان‌های محل خدمت در نیروهای مسلح ارائه کنند.

وی اظهار کرد: شرکت فیلمسازان بسیجی و اعضای نیروهای مسلح شامل ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در بخش فیلمسازان بسیجی مانع شرکت در بخش‌های دیگر نیست و آثار شرکت کننده می‌بایست براساس موضوعات اعلام شده باشد.

داودنیا افزود: شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در دو زمان ۳۱ شهریور تا ۶ مهر ۱۳۹۹ مقارن با هفته دفاع مقدس در بخش‌های مدافعان سلامت، جشنواره جشنواره‌ها و انتخاب استانیِ بخش فیلمسازان بسیجی و یکم تا هفتم آذر همزمان با هفته بسیج در بخش‌های سینمای ایران و جهان، سیدالشهدای مقاومت، روایت قلم و نقد و پژوهش تحلیل، انتخاب برگزیدگان ملی فیلمسازان بسیجی و فیلم به معنای مطلق برگزار می‌شود.

وی اعلام کرد: بخش جنبی جشنواره شامل نشست های تخصصی موضوعی, مرور بر سینمای سامری، مراسم اهدای نشان رسول، بزرگداشت‌ها و نکوداشت‌ها، جلسات نقد و بررسی آثار، هفته‌های فیلم در خارج از کشور، نمایشگاه عکس بوده و در خصوص هر بخش اطلاع‌رسانی لازم در سایت جشنواره صورت خواهد گرفت.

سعیده گلابی دبیر استانی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت نیز در این جلسه اظهار کرد: آثار منتخب فیلمسازان بسیجی در مرحله استانی در هفته گرامیداشت دفاع مقدس در مرکز استان توسط سه داور استانی و دو داور کشوری انتخاب و از صاحبان آثار تجلیل و در مرحله ملی آثار برگزیده استانی با هم به رقابت گذاشته خواهد شد.

وی اعلام کرد: آخرین مهلت ارسال آثار به بخش فیلمسازان بسیجی پنج شنبه 30مرداد ۱۳۹۹ است و علاقه مندان می توانند سی دی آثار خود را به دبیرخانه اجرایی جشنواره واقع در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج- سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان تحویل دهند و یا از طریق پرتال اصلی جشنواره به آدرس moqavematfilmfest.irو یا آدرس الکترونیکی info@ moqavematfilmfest.ir آثار خود را ارسال نمایند.

در ادامه این جلسه نیز نمایندگان حوزه هنری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، نیروی انتظامی، حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از آمادگی ادارات و نهادهایشان برای همکاری حداکثری در برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری اعلام کردند.
ارسال نظرات