فرمانده سپاه کربلا در دیدار با مدیرکل ارشاد مازندران:

اطلس جامع فرهنگ مازندران تهیه شود / اعلام آمادگی سپاه کربلا برای گسترش گردشگری سالم

فرمانده سپاه کربلا در دیدار با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خواستار تهیه اطلس جامع فرهنگ مازندران شد.
کد خبر: ۹۲۶۳۳۲۹
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، سرهنگ پاسدار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا عصر امروز در دیدار با عباس زارع مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ضمن تبریک دهه فرخنده امامت و ولایت، با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ برنامه ریزی اساسی صورت بگیرد گفت: با توجه به اغنای فرهنگ کهن مازندران وسابقه مذهبی مردم علوی این استان  اطلس جامع فرهنگ مازندران تهیه شود.
 
سرهنگ پاسدار مسلمی با اعلام اینکه سپاه کربلاآمادگی کامل برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در سوحال و پارک‌های مازندران را دارد، افزود: سپاه آماده است با تسهیلگری و راه اندازی تشکل‌های فرهنگی در تمامی نقاط گردشگری  توسط مردم و با همکاری دستگا‌های فرهنگی یک فضای گردشگری متناسب اسلامی و ایرانی را در مازندران  ایجاد کند.
 

فرمانده سپاه کربلا در ادامه به مبلمان شهری در حوزه ساخت و ساز‌ها یی که توسط شهرداری‌ها ایجاد می‌شود، پرداخت و خاطرنشان کرد: مبلمان شهری باید پیوست فرهنگی داشته باشد  لذا باید توجه داشت که  اتفاقات نامناسب صورت نگیرد که  عرف هم  نمی‌پسندد.

سرهنگ پاسدار مسلمی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تاسف از اینکه  در حوزه عفاف و حجاب و البسه اسلامی ایرانی کار مهمی دیده نشده است، افزود: در حوزه فرهنگی باید مشکلات اولویت بندی و بررسی شود.

فرمانده سپاه کربلا با تصریح براینکه  باید را از محاصره تهاجم فرهنگی خارج شویم، بیان کرد:‌کار سپاه در حوزه فرهنگی متحمل هزینه است و در امور فرهنگی باید هزینه‌های زیادی در ساحل و پارک‌ها صورت بگیرد.

به گفته سرهنگ پاسدار مسلمی سازمان بسیج هنرمندان،   بسیج رسانه و معاونت فرهنگی و هنری سپاه کربلا با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در احیاء خورده فرهنگ‌های مذهبی مانند تعذیه و مراسمات و نوا‌های سنتی عزاداری و آداب رسوم اطعام دهی  برنامه ریزی کرده و تلاش کنند.
 

در ادامه این دیدار عباس زارع مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران مازندران هم با اشاره به اینکه در جهت توسعه گردشگری مازندران باید نظارت و برنامه ریزی جدی صورت گیرد، گفت:‌  برای گردشگریالگوسازی و فرهنگ سازی شود.

زارع با بیان اینکه دشمن درصدد نفوذ فرهنگی است، افزود:‌متاسفانه شاهد برخی ناهنجاری‌های اجتماعی هستیم که باید در این امر نظارت صورت بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ادامه با اشاره ایجاد فضای مناسب برای فرهنگ سازی محیطی تصریح کرد:‌اما در فضای مجازی و بازی‌های کامپیوتری هیچ فکری اساسی نکرده ایم و بیشترین آسیب به خانواده‌های بر میگردد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان با بیان این مطلب که باید در حوزه فضای مجازی رویکرد مناسبی  داشت، توضیح داد: تغییر در فضای مجازی به سرعت اتفاق می‌افتد لذا ما یک قدم عقب هستیم و با توجه به اتفاق‌های خوب متاسفانه به شکل پیاده نظام حرکت می‌کنیم.
 
2876162_476.jpg (550×309)
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد:‌دشمن با بهترین امکانات نرم افزاری و رسانه‌ای در حال پیشروی است و در کمترین زمان ممکن اخبار به گوشه رسانه‌های بیگانه هم می‌رسد.

زارع در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه  فعالیت بیش از ۵۰۰۰ مراکز فرهنگی و هنری ذیل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، افزود: حوزه امور قرآنی و کانون‌های مساجد حال مناسبی ندارند و بیشتر مردم دنبال اخذ مجوز موسیقی هستند.

 مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در پایان از یک هزار  دانشجوی طراحی مد لباس در استان خبر داد و با ابراز تاسف گفت‌:  متاسفانه نتوانسته ایم از این ظرفیت استفاده مناسب داشته باشیم لذا با همکاری سپاه امیدواریم شرایط بهتر اتقاق بیفتد و همکاری لازم صورت پذیرد.

آهنگر معاون فرهنگی و هنری سپاه  کربلا هم در ادامه با تاکید بر اینکه احیا و نقش آفرینی موثر فرهنگ عمومی باید شکل گیرد، گفت: اداره کل ارشاد به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی استان در این حوزه تلاش کند  چرا که  مساله فرهنگی در حوزه گردشگری در شورا قابل بحث است و در سند چشم انداز باید برسی شود.
 

آهنگر پیشنهاد داد:‌تفاهم نامه‌ای بین این دو نهاد در بخش‌های کتابخانه عمومی سینما و ... صورت بگیرد چرا که پایگاه‌های مقاومت بسیج به موازات کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می‌توانند نقش آفرینی کنند.

به گفته معاون فرهنگی و هنری سپاه کربلا ظرفیت تبلیغی و فضا سازی استان باید مناسب شود.
 
این کارشناس فرهنگی و هنری در همین رابطه خاطرنشان کرد: الگویی برای برنامه‌های شاد اسلامی تعریف شود تا برنامه‌های پر نشاط اجتماعی با کیفیت خوب و نتیجه بخش باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها