خبرهای داغ:
خانم نسيبه عبدالعلي زاده، همسر وفادار سردار شهيد علي تجلايي پس از تحمل سال ها فراق، به عزيزش پيوست.
کد خبر: ۹۲۶۳۳۴۴
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، نسیبه عبدالعلی زاده همسر وفادار فاتح سوسنگرد شهید جاویدالاثر علی تجلایی است که ضمن فعالیت های گسترده فرهنگی، حامی ایتام تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز بود.

تشییع و تدفین مرحومه نسیبه عبدالعی زاده متعاقبا اعلام می شود.

سردار شهید «علی تجلایی» در روز پنجم مرداد ماه سال ۱۳۳۸ در تبریز دیده به جهان گشود. در سال ۱۳۴۴ قدم به عرصه علم و دانش نهاد و موفق به دریافت دیپلم از دبیرستان تربیت تبریز گشت. از سال ۱۳۵۶ فعالیتهای مبارزاتی خود را آغاز نموده است.
پس از مدتی توسط ساواک دستگیر شد. در سال ۱۳۵۸ وارد سپاه پاسداران شد و در لباس سبزگونه دشت شقایق، به عنوان مربی آموزش پادگان سید الشهدا(ع) انجام وظیفه نمود.

برای مبارزه با نیروهای ضد انقلاب به کردستان رفته، سپس در مهاجرت به افغانستان، اولین مرکز آموزش فرماندهی مجاهدین افغانی در داخل کشور افغانستان را تأسیس نمود.
با شروع جنگ تحمیلی به ایران بازگشت و در نبرد هلاویه و حماسه سوسنگرد با عنوان فرمانده عملیات و معاون عملیاتی سپاه شرکت کرد. در طول سالهای جنگ تحمیلی و در جبهه‌های پیرانشهر در عملیات های بسیاری شرکت نمود و مسئولیتهای مختلفی را بر عهده گرفت.
او به عنوان مسئول طرح و عملیات قرارگاه خاتم(ص) در تاریخ ۱۳۶۳/۱۲/۲۵ در شرق دجله و در عملیات بدر، بر اثر اصابت تیر به ناحیه قلب، به ملکوت سرخ شهادت رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها