سریال «بوم و بانو» در کنار «نجلا» جدی‌ترین پروژه‌های تلویزیون برای ایام محرم و صفر هستند که این روزها تصویربرداری هر دو با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام است.
کد خبر: ۹۲۶۳۳۵۲
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، این روزها دو پروژه تلویزیونی به‌صورت جدی برای ایام محرم و صفر در حال تولید است. سریال «بوم و بانو» به کارگردانی سعید سلطانی و تهیه‌کنندگی آرمان زرین‌کوب برای شبکه دو سیما و سریال «نجلا» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور و تهیه‌کنندگی سعید سعدی برای شبکه سه سیما است که تلاش می‌شود هر دو به ایام عزاداری امام حسین (ع) برسند.

سریال «نجلا» این روزها در بوستان ولایت در حال تصویربرداری است و سعید سعدی درباره آن گفته بود که تلاش می‌شود تا به اربعین برسد و قرار نیست در ماه محرم رونمایی شود.

داستان این سریال در سال ۵۸ می‌گذرد و روایت آن با عاشورا و امام حسین (ع) پیوند دارد و بازیگرانی چون حسام منظور، آزیتا حاجیان، هدایت هاشمی، ملیکا شریفی‌نیا و… در آن ایفای نقش می‌کنند.

سریال «بوم و بانو» اما تازه‌ترین اثر سعید سلطانی بعد از کارگردانی «ستایش» محسوب می‌شود که آن هم فضایی مناسبتی برای ایام محرم دارد. در این سریال بازیگران مختلفی از جمله مسعود رایگان، بهنام تشکر، دیبا زاهدی و… به ایفای نقش می‌پردازند.

«بوم و بانو» برای دهه دوم محرم یا ماه صفر

بهرنگ ملک محمدی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما درباره آخرین وضعیت این سریال گفت: «بوم و بانو» برای دهه دوم محرم و یا ماه صفر در نظر گرفته شده و تلاش می‌کنیم به این ایام برسد.

وی درباره قصه این سریال نیز که به دوره قاجار برمی‌گردد توضیح داد: «بوم و بانو» قصه‌ای تاریخی دارد که در دوران رضاخان می‌گذرد و مسایلی چون بحث ممنوعیت برگزاری مراسم عزاداری در آن زمان مطرح می‌شود.

مدیرگروه فیلم و سریال شبکه دو سیما درباره شباهت این سریال با «شب دهم» عنوان کرد: «شب دهم» قصه‌ای داشت که مستقیماً به عزاداری در آن زمان می‌پرداخت و در ۱۰ قسمت همین موضوع را بستر قصه قرار داده بود. با این حال قصه «بوم و بانو» در بستر این اتفاقات رخ می‌دهد و به مسائل دیگری هم می‌پردازد.

وی اضافه کرد: فضاهای متفاوتی در سریال «بوم و بانو» دیده می‌شود که نگاهی به اوضاع سیاسی اجتماعی و حتی فضاهای عاشقانه و تاریخی دارد. تاکنون حدود ۸۰ درصد از این سریال جلو رفته است و دوستان شبانه روزی کار می‌کنند.

ملک محمدی که پیش از این مدیریت گروه فیلم و سریال سیمافیلم را نیز بر عهده داشت درباره مشکلات مالی تلویزیون که این سریال را هم درگیر کرده بود، گفت: مسائل مالی مربوط به فضای عمومی در کل کشور است و تلویزیون هم مستثنی نیست. آدم‌هایی که در این شرایط کار می‌کنند جانفشانی می‌کنند با این حال خیلی‌ها شرایط تلویزیون را می‌دانند و با همین شرایط پای کار می‌ایستند ما هم تلاش داریم بودجه‌ها را برسانیم.

همه پروژه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال تولید است

وی همچنین با اشاره به روند تولید پروژه‌ها با وجود کرونا گفت: این روزها همه پروژه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال تولید هستند. شغل برخی از افراد به همین کارها وابسته است و منبع درآمدی دیگری هم ندارند. حتی همان اوایل شیوع کرونا که برخی می‌گفتند پروژه‌ها باید تعطیل شود وقتی به پروژه‌ها سر می‌زدیم برخی از هنروران و عواملی که به صورت روزمزد کار می‌کردند، می‌گفتند پروژه را تعطیل نکنید. به هر حال بحث معاش هم مطرح است و اکنون می‌توان ماسک زد و از پروتکل‌های بهداشتی هم استفاده کرد.

ملک محمدی درباره رعایت این پروتکل‌ها اضافه کرد: در هر پروژه‌ای خود کارگردان و تهیه‌کننده هم بر سر کار است و اگر این پروتکل‌ها رعایت نشود، خود آن‌ها از همه زودتر آسیب می‌بیند. تلاش ما این است که بحث مالی و کرونا به بهترین شکل مدیریت شود. البته پیشگیری و کنترل کرونا در پروژه‌ها الان موقعیت بهتری دارد چون افراد رعایت می‌کنند و پروژه‌ها به این نتیجه رسیده‌اند خلوت‌تر کار کنند.

وی اضافه کرد: حدود سه ماه پیش وضعیت آنقدر حاد بود که حتی کسی لوکیشن هم به پروژه‌ها نمی‌داد و الان خدا را شکر این مسایل حل شده است.

ارسال نظرات