همزمان با سالروز اهدای خون بانوان سمنانی به مدت دو هفته اقدام به اهدای خون خود در راستای کمک به بیماران و کادر درمان می کنند
کد خبر: ۹۲۶۳۴۴۷
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان؛ حتما تا به حال شعار “اهدای خون، اهدای زندگی” به گوش تان خورده است، بله حقیقت این است که هر فرد با اهدای یک واحد کامل از خون خود می‌تواند جان سه نفر را نجات دهد، این فقط یک بُعد این کار نیکوکارانه است، بُعد دیگر آن این است که شما با اهدای خون می‌توانید از مزایای سلامتی بسیار خوبی نیز برخوردار شوید، و این یعنی یک معامله دو سر برد. با این وجود آمار‌ها نشان می‌دهند که سالانه کمتر از ۱۰ درصد افراد واجد شرایط خون اهدا می‌کنند.
فاطمه اعرابیان مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه سمنان در حاشیه برنامه اهدای خون بسیجیان خواهر شهرستان سمنان گفت: به مناسبت روز اهدای خون برنامه‌ای از سوی بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه سمنان اجرا شده است که به صورت روزانه تعداد ۲۰ الی ۳۰ نفر از بسیجیان شهرستان سمنان به مدت دو هفته با حضور در مرکز اهدای خون امام رضا (ع) سمنان به هموطنان نیازمند خود خون اهدا می‌کنند.
اعرابیان یادآور شد:با توجه به شیوع ویروس کرونا آمار اهدای خون کاهش داشته است و بسیجیان همیشه در صحنه بر خود واجب دانستند تا به کمک بیماران نیازمند خون بشتابند و با اهدای خون، احیای زندگی داشته باشند.
وی گفت:به دلیل شرایط کرونایی و رعایت موارد بهداشتی، بسیجیان به صورت دسته‌های ۱۰ نفره و ۵ نفره و در طی یک هفته اهدای خون، دست به این اقدام خداپسندانه زدند.
در ادامه مسئول بسیج جامعه زنان استان سمنان افزود: مرحله اول این حرکت خداپسندانه از فروردین ماه آغاز شد و تعداد قابل توجهی از شیرزنان کویر استان سمنان خون خود را اهدا کردند.
عفت دیابی اظهار داشت: در حالی که کادر پزشکی و سلامت در روز‌های سخت کرونایی به یاری هموطنان بیمار آمدند زنان بسیجی استان سمنان تحت عنوان شیر زنان کویر وظیفه الهی وانسانی خود می‌دانند که در این روز‌های سخت بیماران نیازمند را حمایت کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها