مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سرخه با بیان اینکه غدير اساس دين اسلام و ثمره نبوت پيامبر(ص) است گفت: مهم‌ترین فلسفه غدیر گسترش عدالت و ولایت ‌مداری است
کد خبر: ۹۲۶۳۴۴۸
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۹
حجت الاسلام و المسلمین حسین ابوالقاسمی همزمان با نزدیک شدن به عید ولایت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه اظهار کرد: زیربنای اسلام دو ستون است یکی توحید ودیگری نبوت. یعنی اگر کسی کافر و مشرک باشد و بخواهد مسلمان شود باید شهادتین بگوید؛ شهادتین یعنی اقرار به وحدانیت خدا و اقرار به نبوت پیامبر خدا، پس اسلام مجموعه‌ای ازقصه توحید و نبوت است.
وی تصریح کرد:، اما همین ستون اصلی برستون ولایت استواراست و اهمیت ولایت همین بس که توحید و نبوت منوط به قصه ولایت است یعنی اگرکسی ولایت راقبول نکند توحید راهم قبول ندارد.
مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرخه افزود: استدلال این حرف چیست؟ اشهد ان علی، ولی الله چه ارتباطی با توحید و ولایت چه ارتباطی باقصه وحدانیت دارد؟
ابوالقاسمی در پاسخ به این سوال اظهار داشت: یکی ازصد‌ها دلیل برای اثبات مطلب حدیث سلسله الذهب است که ۶۰ هزارقلم بدست محدث شیعه وسنی، موافق و مخالف در نیشابور جمع شدند برای استقبال از امام هشتم علی ابن موسی الرضا (ع) وهمه توجه ونگاه به این بود که اگر امام مطلبی گفتند بنویسند که امام این حدیث قدسی رافرمودند: کلمه لااله الاالله حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی، بشرط‌ها شروط‌ها وانا من شروطها، که این حدیث به هزاران ساعت تحلیل نیاز دارد.
وی خاطرنشان کرد:، اما تشیع هرچه دارد ازغدیر دارد واسلام هرچه ضربه خورده به خاطر اینست که غدیر رافراموش کرده وسفارشات پیامبررا نسبت به غدیر فراموش کرده واگرکسی بخواهد کمک به مکتب وحی کمک کند باید تحلیل دقیق غدیر را داشته باشد.
مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرخه گفت: روز تاریخی غدیر از اعیاد مهم اسلامی است و باید هم اینچنین بـاشد. روز هیجدهم ذی حجه چنان جـای خـود را در میان روز‌های شادی و اوقات جشن‌های دینی گشوده است که هرگز فناپذیر نخواهد بود. غدیر اساس دین اسلام و ثمره نبوت پیامبر (ص) است. نام غدیر تعیین کننده صراط مستقیم تا آخرین روز دنیاست، و خطابه غدیر زنده‌ترین سند آن نتیجه‌اش، ولایت امیرالمومنین (ع) است.
ابوالقاسمی افزود: مردم در هیچ نسلی نسبت به عید غدیر بی‌تفاوت نخواهند بود و برای زنده نگه‌داشتن این روز تلاش می‌کنند، و این موضوع نشان‌دهنده اهمیت روز غدیر برای مؤمنان و شیعیان است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها