خبرهای داغ:
مربی عقیدتی در حوزه کوثر:

امروز اساسی ترین مشکل جامعه بشری، مسئله توحید است

به همت مسئول عقیدتی سیاسی حوزه مقاومت بسیج کوثر سپاه ناحیه خوانسار یکی از نشست های تربیت و تعالی این حوزه با حضور تعدادی از اعضای شورای مربوطه و ایراد سخن یکی از مربیان عقیدتی ناحیه برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۶۳۴۷۶
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ در این نشست حجت الاسلام همت در جمع خواهران بسیجی حوزه مقاومت بسیج کوثر خوانسار با اشاره به موضوع خداپرستی و توحید به عنوان یکی از اساسی ترین مسائل زندگی بشر اظهار کرد: توحید و یگانگی خداوند متعال اساسی ترین مسئله زندگی است که سایر مسائل از جمله نبوت، امامت و معاد حول محور این موضوع می باشد.

وی افزود: چون تمام انبیاء بر یک مدار و هدف که همان رضایت خداوند است زندگی می کنند و اراده آنها یکی است، لذا اگر شهری به نام شهر انبیاء ایجاد شود دراین شهر هیچ گونه نزاع و درگیری وجود ندارد و این ماحصل توحید است.

حجت الاسلام همت با بیان این که منشاء مشکلات کمرنگ شدن توحید در زندگی بشر است گفت: اگر بشر از خدامحوری به خودمحوری رسید به تنازع جدی در حیات می رسد، یعنی اگر رضایت خداوند را کنار گذاشت درگیر می شود.

وی اضافه کرد: شهید مطهری بحث آزادی انسان را این گونه مطرح می کند که انسان ها در زندگی خود نیازمند آزادی هستند و تعریف غرب از آزادی این است که بشر هر کاری دوست دارد انجام دهد، اما نوع دیگری از آزادی نیز وجود دارد که اسلام، قرآن و اهل بیت علیهم السلام آن را تعریف می کنند.

حجت الاسلام همت با تاکید برتعریف اسلام از آزادی تصریح کرد: تعریف اسلام از آزادی عبارت از آزادی از نفس است، یعنی انسان از هوا و هوس های خود آزاد باشد، هم چنان که بنابر روایتی از امام باقر(ع) "بالاترین جهاد این است که انسان بتواند با نفس خود مجاهده کند".

وی خاطر نشان کرد: اگر انسان اسیر هوا و هوس های خود نباشد، اسیر خدا و در دامن خداوند متعال خواهد بود و تصمیماتی که چنین انسانی در زندگی می گیرد به طور حتم خوب خواهد بود؛ هم چنان که زندگی ائمه اطهار و انبیاء نیز این چنین بوده است

حجت الاسلام همت با اشاره به سرگذشت انبیاء الهی هم چون حضرت ابراهیم(ع) و حضرت موسی(ع) و پیامبر اکرم(ص)، زندگی این انبیاء را نمونه بارز تلاش برای آزادی بشر از هوا و هوس و سوق دادن به سمت خداپرستی عنوان کرد و ادامه داد: عبارت لااله الاالله یکی از اذکار مهمی است که مشتمل بر دو چیز است و یک نفی و یک اثبات در آن می باشد.

وی افزود: از آثار توحید زندگی کردن بر اساس رضایت خداوند متعال است، هم چنان که بر اساس حدیثی از رسول خدا(ص) محکم ترین دستگیره ایمان دوستی و غضب بر اساس اراده خداوند است و این معنای توحید است و توحید یعنی این که انسان در زندگی اراده ها و خواسته های خود را کنار بگذارد و اراده و خواسته  خداوند متعال را ترجیح دارد.

حجت الاسلام همت عنوان کرد: اگر با اراده ها و خواسته های خود خداحافظی کردیم موحد هستیم و اگر توحید در جامعه بشری محقق شود جامعه بشری مدینه فاضله می گردد، لذا امروز اساسی ترین مشکل جامعه بشری، مسئله توحید است.

         

ارسال نظرات
آخرین اخبار