مدیر کل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به طرح شتابا (شبکه توانمندسازی ایتام در بورس ایران) اشاره کرد و گفت: به صورت پایلوت هزار نفر از ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان با حمایت و تامین سرمایه اولیه توسط کمیته امداد وارد بازاربورس می‌شوند.
کد خبر: ۹۲۶۳۵۰۲
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
هزار یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان وارد بازار بورس می‌شوندبه گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، محسن مسعودیان راد، مدیر کل کمیته امداد استان سمنان در جلسه استانداری سمنان که با حضور مهدی سلامتی مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی برگزار شد، خاطرنشان کرد:. در مرحله اول احراز هویت در سجام افتتاح حساب برای مددجویان ضروری است و کمیته امداد تلفن و سیم کارت رایگان برای ایتام مهیا می‌کند.
وی لازمه ورود مددجویان را دانش بورس و آگاهی مددجویان از بازار بورس دانست و خاطرنشان کرد: آموزش ایتام به صورت مجازی در چند مرحله آغاز شده است.
مسعودیان راد ورود ایتام به بازار بورس را ایده استاندار فعلی سمنان دانست و خاطرنشان کرد: از این رو طرح شتابا طراحی و شکل گرفت و تا کنون این طرح به هیئت دولت، معاون اول رئیس جمهوری ارسال شده است.
مدیر کل کمیته امداد استان سمنان یکی از اهداف طرح شتابا را توانمند سازی ایتام و تامین آینده دانست و خاطرنشان کرد: در اجرای این پیشنهاد می‌توان با ارائه آموزش به ایتام بالای ۱۸ سال، مدیریت سهام و بازار سرمایه را به خود آن‌ها واگذار کرد و برای افراد کمتر از ۱۸ سال نیز، کمیته امداد می‌تواند با قبول قیومیت ایتام و یا واگذاری امور به صندوق‌های سرمایه گذاری این امر را مدیریت کند و در این خصوص باید با انجام رایزنی‌های مختلف با قوه قضائیه موانع موجود را مرتفع کرد.
مدیر کل کمیته امداد استان سمنان گفت: در اجرای این طرح، ایتام با دریافت کد بورسی و حمایت اولیه خیرین، کمیته امداد و دولت وارد بازار بورس شده و بر اساس تقسیم بندی سنی ذکر شده فعالیت خود را در بازار سرمایه آغاز خواهند کرد.
شایان ذکر است، در این نشست مذاکراتی با نماینده دادستان استان سمنان برای قیمومیت ایتام زیر ۱۸ سال انجام شد. /ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها