خبرهای داغ:
حجت الاسلام اکبری گفت: یک جامعه انسانی اگر بخواهد به سمت و سوی بایدها و واقعیت ها حرکت کند نیاز به راهنما و امام دارد.
کد خبر: ۹۲۶۳۶۶۹
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۹


حجت الاسلام و المسلمین سید حسن اکبری نماینده ولی فقیه در سپاه امام علی ابن ابیطالب علیه السلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری "بسیج" در قم گفت: امامت در جامعه، ملازم اصلی جامعه است.

وی دراین زمینه بیان داشت : یک جامعه انسانی، اگر بخواهد به سمت و سوی بایدها و واقعیت ها حرکت کند، نیاز به راهنما و امام دارد، تا با تشویق وی را به سمت صلاح رستگار و هر چه که شایسته و شان انسان است، معرفی کند.

حجت الاسلام اکبری اظهار داشت: امام "چه نارش و چه نورش" لازم است،امام نار، به سوی پلشتی ها و ناهنجاری ها و بدی ها دعوت می کند، اما، امام نور، انسان ها و جامعه را به سوی واقعیت ها، ارزش ها و آن چه که انسان به معنای انسانیت در شان فراز اوست هدایت می کند.

وی با بیان این موضوع که در آن عالم هر کس با امام خودش به سمت خدا دعوت می شود، افزود: رسیدن به خدا ودوستی و عشق به او امکان پذیر نیست مگر با پیروی از امام و در این خصوص به آیه "ان کنتم تحبون الله،فاتبعونی یحببکم الله ..." که اشاره به دوستی خدا، در گرو محبت به پیامبر را، دارد، پیامبر را ولی و مولای انسان معرفی نموده و کسب مخلوقیت خدا را منوط به تبعیت از امام برشمرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه قم خاطر نشان کرد: پیروی از امام، منجر به عشق دو طرفه بین انسان و خدا می گردد که در این میان، واسط، قلب امام است و اگر انسان به انسان محبت کند خدا، نابسامانی های پیش رویش را به برکت امام برداشته و از تاریکی ها و ناخالصی ها دور می سازد.

انتهای پیام/الف/سادات عمرانی
ارسال نظرات
پر بیننده ها