خبرهای داغ:

رسانه ها به موضوع امیدآفرینی در جامعه توجه ویژه داشته باشند+تصاویر

سردار دامغانی در دیدار با خبرنگاران و اصحاب رسانه خبرگزاری ایسناو ایکنا گفت: رسانه ها نقش اساسی در ایجاد وحدت و امیدآفرینی در جامعه دارند
کد خبر: ۹۲۶۳۷۰۳
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج استان سمنان، حمید دامغانی، فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان، در آستانه سالروز جهاد دانشگاهی و روز خبرنگار در دیدار با رییس، معاونین و خبرنگاران ایسنا و ایکنا با بیان اینکه سپاه و جهاددانشگاهی با داشتن ظرفیت‌های مشترک فرهنگی، دانشجویی، بسیج رسانه می‌توانند هم‌افزایی مشترک داشته باشند خواستار جلسات مشترک بین این دو نهاد انقلابی شد تا خلا موجود در این راستا پوشش داده شود.  
وی ادامه داد: جهاد بار معنایی دارد یعنی کسانی که روحیه جهادی دارند جهت رفع موانع تلاش می‌کنند و جهاد دانشگاهی، سپاه، کمیته امداد امام خمینی (ره) بسیج نمونه نهاد‌هایی هستند که منحصر به کشور ماست، زیرا این نهاد‌ها مولود انقلاب هستند و باید در راستای اهداف انقلاب حرکت کنند.
دامغانی با تاکید بر اینکه اوج هم‌افزایی در شرایط کنونی که دشمن از تمام ظرفیت‌های خود جهت اهداف شوم خود استفاده می‌کند در این دوران است یادآور شد: آمریکا و جهان سلطه دچار افول شده و محوریتی در جهان ندارد و به نوعی تقابل با نرم افزار انقلاب اسلامی و اسلام ناب را دارد.
فرمانده سپاه استان از مشخصه‌های مهم جهان سلطه را حذف فیزیکی ارکان قدرت دانست و افزود: آن‌ها با به شهادت رساندن سردار سلیمانی نشان دادند که اقتدار و تسلط آن‌ها در منطقه دچار چالش شده و با هم‌افزایی جهانی دچار مشکل شدند.
دامغانی مشکلات معیشتی و اقتصادی را ناشی از سو مدیریت و خیانت‌های داخلی برشمرد و گفت: کشور در حال حاضر نیاز به یک وحدت و برنامه‌ریزی هوشمندانه دارد که آن اعتماد به نظام است که با امید به آینده و عبور از سختی‌ها می‌تواند جهش خوبی را در کشور رقم بزند.
دامغانی افزود: رسانه نقش اساسی در این روند را دارد تا بتواند فضای مجازی را منتقل به فضای حقیقی کند که در این راستا رسانه‌ها جهت امید و چشم‌انداز به آینده روشن تلاش کنند که در بیانیه گام دوم رهبری اصلی‌ترین جهاد را تزریق امید به جامعه و شکست محاصره تبلیغاتی دشمن دانسته‌اند.
وی به رزمایش مومنانه در استان اشاره کرد و گفت: در اوج فشار اقتصادی بر مردم و بحران کرونا دو مرحله رزمایش در سطح استان اجرا شده که در مرحله دوم که به تازگی آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد ۸۰۰۰۰  بسته توزیع و تا آخر امروز ۲۰۰۰۰ بسته در بین نیازمندان توزیع خواهد شد که این خود مردم‌سالاری دینی به معنای واقعی است.
حسن رهایی، رییس جهاد دانشگاهی استان نیز یکی از مهمترین سرمایه‌های جهاد دانشگاهی را عنایات ویژه مقام معظم رهبری به این نهاد دانست و گفت: در این مجموعه ظرفیت‌های خوبی در حوزه آموزش، پژوهش و فرهنگی وجود دارد.
وی افزود: بازدید دانشجویان از پروژه‌های ملی، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و مناظره، آزمایشگاه خاک و مصالح، ایجاد بانک خون بند ناف، پژوهشکده مطالعات کویر، ایجاد پژوهشکده رویان و ... از مهمترین ظرفیت‌های این نهاد انقلابی در استان است.
رهایی به رسانه‌های ایکنا و ایسنا اشاره کرد و افزود: با توجه به تیم جوانی که در این دو رسانه وجود دارد آمادگی داریم تا بدون بروکراسی اداری جریان‌ساز نهاد انقلابی سپاه پاسداران استان باشیم و با گفتمان‌سازی، همکاری و تفاهم‌نامه مشترک بتوانیم در این خصوص گام برداریم.
در پایان فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان با اهدای لوح تقدیر از خبرنگاران ایکنا و ایسنا تقدیر کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها