خبرهای داغ:

بسیاری از برنامه‌های محرم امسال محدود یا حذف شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود گفت: رویدادهای مذهبی در ایام محرم در استان سمنان متنوع است که باید با رویه‌های کاربردی به دلیل شیوع کرونا ویروس این برنامه‌ها محدود یا اصلاً برگزار نشود.
کد خبر: ۹۲۶۳۷۲۴
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دکتر رضا چمن در کارگروه محرم استان سمنان اظهار کرد: باید با مشارکت مردم و نهاد‌های فرهنگی مذهبی و براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و با لحاظ نمودن شرایط منطقه ای، پروتکل کشوری شیوه برگزاری مجالس ماه محرم را متناسب با وضعیت ناگوار موجود استان در همه گیری بیماری کرونا تنظیم و اجرا کنیم.
وی افزود: برنامه‌ها و مجالس مذهبی در ماه محرم در استان سمنان بسیار متنوع و مفصل است که باید با رویه‌های کاربردی مشخصی به دلیل همه گیری کرونا ویروس این برنامه‌ها محدود و بخش‌هایی اصلا برگزار نشود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شاهرود گفت: موج فزاینده و روند صعودی ابتلای به کرونا در استان سمنان به گونه‌ای است که باید در اجرای برنامه‌ها و انجام دستورالعمل‌های بهداشتی با دقت کار کرد و کمتر خطر نمود و بیشتر برنامه‌های مجازی را جایگزین مجالس حضوری نمود و بطور مشخص برنامه‌های آیینی قبل و بعد از دهه اول محرم را لغو کرد و باتوجه به دستورالعمل کشوری در ده شب اول ماه محرم و در ساعات حداقلی در فضای باز و با رعایت جمیع جوانب به عزاداری و سوگواری پرداخت.
چمن خاطر نشان کرد: با فراگیر شدن موج جدید و از سه هفته قبل شهرستان‌های شاهرود و میامی در وضعیت قرمز قرار گرفته اند و شرایط نگران کننده هست که بسیاری از مبتلایان به دنبال شرکت در اجتماعات و تجمعات مختلف بیمار شده اند.
وی تصریح کرد: همکاران ما در دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود آمادگی دارند تا در تدوین دستورالعمل اجرایی عزاداری دهه اول محرم با اعمال محدودیت‌های متناسب همکاری لازم را با متولیان امر و هیات‌های مذهبی داشته باشند.
چمن ادامه داد: حتی استفاده از ماسک هم تضمینی برای حفظ کامل سلامت در مقابل کرونا ویروس نیست و باید با عزم جدی هیات‌های مذهبی و اقشار گوناگون مردم رویه جدیدی در عزاداری محرم حسینی امسال در پیش گرفت و عمده نذورات را هم در جهت کمک نقدی و غیرنقدی به مستمندان و تامین اقلام حفاظتی همچون ماسک و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها هزینه کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها