خبرهای داغ:
بیانیه

بیانیه سپاه ناحیه مقاومت بسیج نجف آباد بمناسبت مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه

سپاه ناحیه مقاومت بسیج نجف آباد طی بیانیه ای از کلیه مردم و خیرین و نیکوکاران شهرستان دعوت به همکاری جهت اجرای هر چه باشکوه تر مرحله دوم کمک مومانه تحت عنوان مهر ولایت نمود.
کد خبر: ۹۲۶۳۷۹۹
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از نجف آباد، سپاه ناحیه مقاومت بسیج نجف آباد به مناسبت آغاز مرحله دوم کمک مومنانه، بیانیه زیر را صادر نمود.

بسم الله الرحمن الرحیم

فقط به عشق مولایمان علی علیه السلام

امام علی علیه السلام: من أَیقَنَ بِالخَلَف جادَ بالعَطیَّه؛ هرکس به پاداش الهی یقین داشته باشد در بخشش کردن کوشا است نهج البلاغه حکمت 138

خداوند متعال در آیات آغازین سوره مبارکه بقره بهره وران از هدایت قرآنی را با ذکر صفت انفاق ستوده است و فرموده: «قرآن که هیچ شکی در آن نیست برای هدایت افراد پرهیزکار است، همان کسانی که به غیب ایمان دارند و نماز به پا می دارند و از آنچه به آنها روزی دادیم انفاق می کنند» (2و 3 بقره). از این فراز مبارک به این نکته لطیف می توان دست یافت که بخشش و انفاق مال یکی از بزرگ راه های هدایت است و  انسان را تا راه اصلی هدایت قرآنی بدرقه می کند. خداوند متعال برای این که مظاهر دنیوی مانع گشاده دستی و بخشش مؤمنین نشود، مواعید فراوانی را برای انفاق کنندگان برشمرده است؛ از یک سو جایگزین کردن مالی را که مؤمن بخشیده ضمانت کرده و فرموده: «و ما أنفقتم من شی ءٍ فهو یخلفه؛ و آنچه را که می بخشید او جایگزین می کند» (31سبأ) و از دیگر سو چند صد برابر شدن آن را بشارت داده است و فرموده: «مثل کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می کنند مانند دانه ای است که هفت خوشه از آن می روید و در هر خوشه صد دانه دیگر وجود دارد ...» (261 بقره)

انفاق در دین اسلام چنان جایگاه رفیعی دارد که خداوند متعال شرط باریافتن به مقام منیع ولایت را تمسک به صفت بخشندگی می داند و می فرماید: «به درستی که ولی و سرپرست شما خداوند و رسول او و کسانی که ایمان آوردند هستند؛ همان کسانی که نماز به پا می دارند و بخشش می کنند در حالی که در رکوع هستند» (55 مائده) و بر همین اساس سیره امام علی علیه السلام و فرزندان پاک سیرتش پر است از انفاقات بزرگ و بخشش های شگفت تا جایی که  خداوند با نزول سوره «هل اتی» احسان و بخشش آنها را در تمام اعصار فریاد می زند و می ستاید. تاریخ نیز خاطرات خوشی از انفاق و بخشش و گشاده دستی اولیاء دین در دل جای داده که بخشیدن تمام مال و دارائی و یا نصف و ثلث آن، حفر چاه و غرس نخلستان برای فقرا و اثر پینه بر دوش به علت حمل مدام کیسه های آذوقه برای ایتام و نیازمندان تنها مشتی از خروار است.

در روزگار کنونی که امواج گرانی حاصل از رکود و تحریم و کرونا زندگی مردمان را متلاطم کرده و دستانی را که همیشه پر و بخشنده بوده اند و لبخند رضایت را در انتهای روز بر لبان همسر و فرزندان می نشاندند، خالی و شرمنده ساخته، برای آنان که دست شان به دهانشان می رسد سبقت گرفتن در انفاق و بخشش بیش از هر روز دیگر ضروری و لازم است. آری! اگر عده ای در اوضاع کنونی با ناداری و درخانه نشستگی دست و پنجه نرم می کنند و با شرمندگی و تلخ کامی روزگار می گذرانند أما  برای عده ای دیگر گوی و میدان مهیاست تا با سبقت گرفتن در خیرات دستان بخشش گر خود را از آستین سخاوت به درآورند و همچون مولایشان علی علیه السلام  در نگاه به در خشکیده کودکی یا همسری و یا حتی پدری شوریده درخشش امید ایجاد کنند و لبخند رضایت بنشانند. باید همه با هم دامن همت به کمر بزنیم و فقط به عشق مولایمان علی علیه السلام  سنگینی طاقت فرسای این بار را از دوش همشریان خود کم کنیم و بی شک این عشق بزرگ می تواند  اتحاد و همبستگی لازم را برای به زانو درآوردن آن نابسامانی در ما ایجاد کند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفان مانند گذشته در این عرصه نیز خود را در کنار مردم  می داند و ضمن تبریک به مردم شریف شهرستان نجف آباد به علت رقم زدن اهدای 13000 بسته غذایی در کارنامه کمک مؤمنانه شهرستان در دور اول، به استحضار خیرین و کسانی که توان مالی دارند می رساند، در دهه ولایت و ایام منتهی به عید مبارک غدیر دست در دست شما آماده ایم تا کارستانی دیگر بیافرینیم و کام خانواده های صدمه دیده از کرونا و شرایط سخت اقتصادی را از خنکای بخشش و سخاوت شما که از منبع عشق به مولایمان علی علیه السلام سرچشمه می گیرد سیراب کنیم و البته با اعتقاد به آنچه در صدر این بیان آمد، اطمینان داریم که خداوند متعال با نگاه به انفاقات و بخشش ها و دستگیری های توان مندان، نعمت خود را فراوان می کند و شر گرفتاریها و بلاها و بیماری ها را از سر مردم مؤمن و دین باور کم می کند. و علی الله فلیتوکل المؤمنون     

ارسال نظرات