مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر 10 حضرت سید الشهداء (ع) در گفت و گو با «بسیج»:

عید غدیر روز عرصه ولایت بر مسلمین است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر عملیاتی 10 حضرت سید الشهداء (ع) با اشاره به اهمیت عید سعید غدیر خم در تعالی و کمال انسان ها، گفت: عید غدیر روز عرصه ولایت بر تمام هستی است، در این روز بر تمام هستی ولایت و امامت عرضه شد و آیه ولایت بر مردم قرائت شد.
کد خبر: ۹۲۶۳۸۰۶
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵

حجت الاسلام و المسلمین معصوم خانی در گفت وگو با خبرنگار بسیج ضمن تبریک فرارسیدن دهه ولایت و امامت و عید سعید غدیر خم، اظهار داشت: عید غدیر به بزرگی تمام عالم هستی می باشد و اهمیت این روز بزرگ در آیات و روایات زیادی بیان شده است.

عید غدیر روز عرصه ولایت بر مسلمین است

وی با اشاره به اهمیت عید سعید غدیر خم در تعالی و کمال انسان ها، افزود: عید غدیر روز عرصه ولایت بر تمام هستی است، در این روز بر تمام هستی ولایت و امامت عرضه شد و آیه ولایت بر مردم قرائت شد.

 وی با بیان اینکه ولایت مداران و ولایت گریزان از هم جدا شدند، تصریح کرد: عید غدیر برای ما از شهرت زیادی برخوردار است، از این روز به نام عهد معهود یاد می‌کنند و در عبارات دیگری اهل زمین به نام میثاق آن را می شناسند.

وی با اشاره به آیات سوره مبارک مائده، ابراز کرد: خداوند به پیامبر می فرماید" ای رسول ما این وظیفه ی مهم را بر دوش تو گذاشتیم (ابلاغ ولایت امیر المومنین (ع)) را انجام دهید، انگار رسالت را به پایان نرساندی یعنی اهمیت امامت و ولایت به اندازه رسالت و نبوت پیامبر گرامی است.

وی با اشاره بر اینکه عید غدیر علاوه بر اینکه بین ما شیعیان از اهمیت زیادی برخوردار است عید انبیاء و روز انتخاب اوصیا انبیاء می باشد، ادامه داد: غدیر ریشه در تاریخ بشریت دارد و تمام انبیاء این روز را عید می گرفتند و اوصیاء را در چنین روزی به ولایت انتخاب می‌کردند، به همین دلیل این روز مختص شیعیان نیست و تمام بشریت باید در بزرگداشت این روز تلاش مضاعفی بکنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر 10 حضرت سید الشهداء (ع) در پایان با اشاره به اینکه با توجه به عظمت و بزرگی این روز و مناسبت های مهمی که در این روز واقع شده است، خاطر نشان کرد: همه ی ما به نوعی مسئولیت داریم که بزرگداشت عظمت این روز را مورد تاکید قرار بدهیم و مردم نیز به شکرانه ی ولایت پذیری اعمال خیری که در این روز وارد شده را انجام بدهند و قدر ولایت و رهبر را بدانند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها