عضو شورای فرهنگ عمومی استان یزد از برنامه ریزی ویژه این شورا با همراهی استاندار یزد برای تدوین مشوق های افزایش جمعیت خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۳۸۴۰
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت الله سید محمد کاظم مدرسی عضو شورای فرهنگ عمومی استان یزد گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و نیاز جامعه به نسل جوان و اهمیت فرزندآوری می‌بایست هم در این زمینه اطلاع رسانی و روشنگری به عمل آید و هم تمهیدات ویژه‌ای برای حمایت از خانواده‌ها اندیشیده شود.

وی با تاکید بر فرمایشات رهبر انقلاب در مورد اهمیت فرزندآوری بیان داشت: متاسفانه سرعت کاهش جمعیت در کشور ما قابل مقایسه با هیچ کشوری نیست به طوری که نرخ زاد و ولد از حدود ۴ در طول سی سال به کمتر از یک رسیده که این موضوع تبعات اقتصادی و اجتماعی فراوانی برای جامعه در پی خواهد داشت.

مدرسی گفت: این مساله مهم برای دشمنان ما موجب مسرت و برای جامعه اسلامی و انقلاب ما موجب نگرانی شده است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ابراز داشت: دولت باید در این زمینه برنامه ویژه‌ای داشته باشد و طرح‌های کلان دولتی در این زمینه تدوین شود، اما در هر استان نیز بر اساس امکانات و ظرفیت‌ها امکان برنامه ریزی وجود دارد. یکی از برنامه‌هایی که به همین منظور در استان یزد با هماهنگی استاندار محترم انجام خواهد شد حمایت از شاغلین ادارات و سازمان‌های دولتی و نیمه دولتی است که فرزند سوم آن‌ها از عید غدیر سال گذشته تا عید غدیر امسال به دنیا آمده اند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان یزد تاکید کرد: بر این اساس توسط ادارات مربوطه و با حمایت استاندار محترم و همچنین با هماهنگی شورای فرهنگ عمومی از این عزیزان تقدیر به عمل آمده و مشکلات آنان بررسی و مرتفع شود.

گفتنی است افراد واجد شرایط تا ۲۵ ذی الحجه (روز خانواده) فرصت دارند تا از طریق مراجعه به کارگزینی‌های اداره مربوطه و یا ارسال مشخصات به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۰۳۰۰۴۰۰ است در این طرح ثبت نام کنند.
ارسال نظرات