پیام مسئول دفتر نمایندگی سپاه دلوار به مناسبت عید غدیر

مسئول دفتر نمایندگی ولی فیه در سپاه امام حسین(ع) به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر پیامی را صادر کرد.
کد خبر: ۹۲۶۳۸۶۱
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
پیام تبریک به مناسبت عید غدیر
به گزارش خبرگزاری بسیج از دلوار، حجت الاسلام والمسلمین بهرامی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسین (ع) دلوار به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر پیامی صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

«یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکافِرین‏».

نکته حائز اهمیت در آیه فوق این است که عبارت (یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ) که در قرآن دو بار بیشتر نیامده، بیانگر آن است که آنچه پیامبر وظیفه دارد آن را به گوش مردم برساند امر مهمی است که مربوط به رسالت اوست و او، چون رسول است باید آن را اعلام کند.

بعد از این امر الهی پیامبر خطبه تاریخی غدیر را ایراد نموده و وجود نازنین آقا امیر المومنین را به عنوان خلیفه، جلانشین و سرپرست و رهبر جامعه اسلامی به صورت واضح و مبرهن و صریح معرفی نموده، و همگان را به اطاعت از امر ولایت ایشان رهنمون ساختند، با این حال ما ملاحظه می‌کنیم که همین جامعه پس از رحلت پیامبر اکرم (صلی الله و علیه وآله) حاضر به پذیرش ولایت وصی ایشان نشده و با فراموشی ارزش‌های والای الهی دوباره به برخی از مناسبت‌های قبیله‌ای جاهلیت بازگشت.

تمرد و دوری از ولایت اولی الامر، زمینه ساز مشکلات عدیده در جهان اسلام بعد از رحلت نبی مکرم اسلام شد.

حادثه غدیر فقط یک حادثه خاص تاریخی نیست که در زمان خود واقع شده باشد، بلکه تعیین سرنوشت تمام انسان‌ها در طول تاریخ است. به همین جهت، نوشتن و سخن گفتن از غدیر خم در هر زمان و مکانی بی مناسبت نمی‌باشد.

امروز نیز نمی‌توان گفت این یک امر تاریخی بود که گذشته است و ما باید خودمان فکری کنیم و چاره‌ای بیندیشیم. ما در زمان غیبت امام معصوم بسر می‌بریم و وظیفه داریم از کسانی که آن حضرت مشخص فرموده تبعیِت کنیم.

پایان خبر/
ارسال نظرات
آخرین اخبار