خبرهای داغ:
مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان:

خبرنگاران باید بلندگوهای رهبری در ایام محرم باشند/ هر چه خبرنگار آزادتر، امنیت مردم بیشتر

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان با اشاره به ضرورت اجرای  دستورالعمل و پروتکل‌های بهداشتی در ماه محرم گفت: شما خبرنگاران باید بلندگوهای رهبری باشید.
کد خبر: ۹۲۶۳۸۸۴
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸

خبرنگاران باید بلندگوهای رهبری در ایام محرم باشند/ هر چه خبرنگار آزادتر، امنیت مردم بیشتربه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مهدی دهقان نیری در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان ملایر که در سپاه ناحیه ملایر برگزار شد ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران در خاکریزهای اول مقابله با کرونا هستند و هنگام شیوع بیماری کرونا با آموزش به مردم برای مقابله با این بیماری ورود کردند و حتی پیش‌تر از کادر پزشکی حرکت کردند چرا که اگر اطلاع‌رسانی آنان نبود افراد بیشتری مبتلا می‌شدند و در بیمارستان‌ها جا نبود.

وی با اشاره به تعطیلی مساجد در پی شیوع ویروس کرونا افزود: با توجه به این امر از ظرفیت صدا و سیما برای ارتباط روحانیون و طلاب با مردم استفاده شد به گونه‌ای که در ۱۱۰ طلبه در ایام رمضان در صداو سیما سخنرانی کردند و برنامه داشتند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان با بیان اینکه در کنار خبرنگاران رسانه، ادارات دیگر از قبیل سپاه و بسیج نیز به خوبی در مقابله با بحث کرونا ورود کردند، گفت: در رزمایش کمک‌های مومنانه که جلوه زیبایی از کمک‌های مردمی بود اگر کار زینبی انجام نمی‌شد و گزارش آن توسط خبرنگاران اطلاع‌رسانی نمی‌شد مشارکت‌ها به این گستردگی نبود.

وی با اشاره به ضرورت اجرای  دستورالعمل و پروتکل‌های بهداشتی در ماه محرم افزود: شما خبرنگاران باید بلندگوهای رهبری باشید.

دهقان نیری با اشاره به فعالیت ۳ هزار و ۵۰۰ هیئت ثبت شده، ثبت نشده و خودجوش در استان همدان عنوان کرد: با توجه به فرا رسیدن مام محرم و شیوع کرونا، دشمنان به دنبال بهره‌گیری از این فضا برای ایجاد تفرقه و دو دستگی هستند و وظیفه ما رسانه‌ای‌ها امروز بسیار سنگین است.

وی ابراز داشت: خبرنگاران باید با بصیرت و تبعیت مردم را آگاه کنند به گونه‌ای که هم حق امام حسین(ع) و محرم ادا شود و هم سلامتی مردم که حرف اول است به خطر نیفتد بنابراین باید با بصیرت عمل کنیم و عامل دشمنان و اسراییل نشویم چراکه به خود ضربه می‌زنیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان با بیان اینکه برخی از مدیران ما رسانه‌ای نیستند، تصریح کرد: هر چه خبرنگار آزادتر باشد، امنیت مردم بیشتر است.

وی تولید محتوا را یکی از وظایف صدا و سیما عنوان کرد و ابراز داشت: در این راستا صدا و سیمای مرکز همدان آمادگی تولید محتوا در خصوص شهرستان‌های استان را دارد.

دهقان نیری خاطرنشان کرد: در گذشته فقط ۴ دفتر خبری در شهرستان‌ها فعال بود که در حال حاضر به ۱۴ دفتر رسیده است که از جمله آنها می‌توان به ایجاد دفتر خبری در شیرین سو، جوکار، گل تپه، اسلامشهر آق گل و ... اشاره کرد.

* ایجاد اولین نمایندگی خانه مطبوعات استان همدان در ملایر

مسئول نمایندگی خانه مطبوعات شهرستان ملایر نیز در ادامه با تبریک روز خبرنگار با تأکید بر تعامل بیشتر مسئولین با خبرنگاران و رسانه‌ها اظهار داشت: حمایت از رسانه‌ها انگیزه ویژه‌ای به خبرنگاران شهرستان می‌دهد.

سیدمعصومه موسوی گفت: اولین شهرستانی که موفق به ایجاد نمایندگی خانه مطبوعات در استان همدان شده شهرستان ملایر است.

وی با اشاره به مشکلات خبرنگاران عنوان کرد: بیمه، مسکن و معیشت از مشکلات عمده خبرنگاران و جامعه خبری است که با شیوع کرونا نیز شدت یافته که امید است با حمایت‌های مسئولین این دغدغه‌ها کمتر شود.

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط
ارسال نظرات