مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی؛

اتحاد و مشارکت دلیل قدرتمندی ملت ایران است

مؤمنی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: یکی از دلایل قدرتمندی ملت ایران اتحاد و مشارکت در همه زمینه‌ها و در مواقع و زمان‌های مختلف است که همه ی مردم یک‌صدا و پشت سر رهبری درصحنه قرار می گیرند.
کد خبر: ۹۲۶۳۹۰۸
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مجید مؤمنی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در آیین آغاز مرحله ی اول از سری دوم رزمایش کمک های مومنانه در مصلی بیت المقدس اراک گفت: بعد از فرمایش امام خامنه‌ای در نیمه شعبان مبنی شکل‌گیری رزمایش مواسات و همدلی همه خیرین و عزیزان در سراسر ایران اسلامی به‌ویژه استان مرکزی دست‌به‌دست هم دادند و به‌فرمان رهبر انقلاب لبیک گفتند و همه به تأسی از ائمه اطهار و به‌ویژه مولا علی (ع) که اب الایتام بودند در این رزمایش شرکت کردند به‌گونه‌ای که باورمان نمی‌شد که مردم چنین حضوری داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی در ادامه با اشاره به مرحله‌ی نخست رزمایش کمک مؤمنانه در سطح استان افزود: بالغ‌بر 200 هزار وعده غذایی گرم درب منازل توزیع شد و حدود 200 هزار بسته معیشتی توسط بسیج، سپاه، آستان قدس رضوی، کمیته امداد، سازمان بهزیستی، بنیاد برکت و همه عزیزان درب منازل ولی‌نعمتان تقدیم شد.

مؤمنی اظهار داشت: مرحله‌ی دوم رزمایش در دهه‌ی امامت و ولایت هم‌زمان با عید قربان آغاز شد و امروز هم به برکت این ایام بناست که تعدادی از بسته‌های ارزاق درب منزل خانواده‌های نیازمند و ولی‌نعمتان توسط پایگاه‌های بسیج توزیع شود.

وی بابیان اینکه این رزمایش در سه مرحله انجام خواهد شد گفت: مرحله‌ی اول در دهه‌ی امامت و ولایت از عید قربان تا غدیر، مرحله‌ی دوم در دهه‌ی اول محرم خواهد بود و عزیزانی که قصد دارند نذری بدهند با توجه به شرایط بیماری کرونا خواهش داریم که این نذر را به‌صورت نقدی یا بسته‌های ارزاق به پایگاه‌های بسیج و کمیته‌ی امداد تحویل و یا به شماره‌حساب‌های مربوطه واریز کنند، مرحله‌ی سوم دهه‌ی سوم ماه صفر است.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: در خصوص اهدای جهیزیه نیز تلاش‌های زیادی صورت گرفته است و خانواده‌هایی به میمنت این ایام به خانه‌ی بخت خواهند رفت.

وی اظهار داشت: مرجع توزیع ما طبق مصوبه‌ی قرارگاه مواسات و همدلی فقط سازمان بسیج و پایگاه‌های بسیج است و کلیه‌ی کمک‌های خیرین و مردم نوع‌دوست را به این سازمان تحویل خواهیم داد.

مؤمنی در ادامه اذعان داشت: یکی از دلایل قدرتمندی ملت ایران اتحاد و مشارکت در همه زمینه‌ها و در مواقع و زمان‌های مختلف است که همه ی مردم یک‌صدا و پشت سر رهبری درصحنه قرار می گیرند.

وی بابیان اینکه بزرگ‌ترین دارایی کشور سرمایه اجتماعی است و این سرمایه اجتماعی سه مؤلفه دارد افزود: اولین مؤلفه اعتماد است و همان‌طور که می‌بینیم مردم به نهاد ها و ارگان مربوطه اعتماد دارند و با کمک‌های خود نشان دادند علیرغم اینکه دشمنان سم‌پاشی کرده‌اند باوجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی اعتقاد راسخ دارند و پشت سر ولایت هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی ادامه داد: این اعتماد مشارکت اجتماعی را به همراه دارد همان‌طور که بسیاری از بسته‌های کمک مؤمنانه توسط مردم اهداشده است و بخش دیگر توسط نهاد ها تهیه‌شده است، لذا مشارکت اجتماعی مردم منجر به انسجام اجتماعی خواهد شد و نقشه‌های دشمن را تماماً نقش بر آب خواهد کرد، انقلاب اسلامی جریان دارد و مانند یک رود جاری نخاله‌ها و تفاله‌هایی که در مسیر هستند خودبه‌خود خارج خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار