اگر نیم نگاهی به شهر‌های صنعتی کشور بیندازیم می‌بینیم در کنار صنعت کمترین چیزی که عاید مردم آن شهر شده یک ورزشگاه یا حداقل باشگاه ورزشی بوده، اما در کنگان که دارای فاز‌های گازی، پالایشگاه و صنایع پایین دستی بوده هیچگونه توجهی نشده است.
کد خبر: ۹۲۶۳۹۴۶
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
نارضایتی مردم کنگان از صنعت نفت در حوزه ورزش
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از کنگان، چندین سال از حضور مهمان ناخوانده نفت در منطقه کنگان می‎گذرد؛ وجود تاسیسات عظیم نفتی در کنار مردمان خونگرم و مهمان نواز کنگان باعث ایجاد شلوغی، تورم بیش از حد، گرانی مسکن و خیلی از مسائلی از این دست که موجبات نگرانی بسیاری برای اهالی کنگان شده و آن‌ها را دچار تشویش کرده است به نحوی که در برهه‌ای از زمان خیلی از مردمانی که تا دیروز محتاج نان شب نبودند اکنون به سختی نان شب را به خانه می‌برند.

اگر نیم نگاهی به شهر‌های صنعتی کشور بیندازیم می‌بینیم در کنار صنعت کمترین چیزی که عاید مردم آن شهر شده یک ورزشگاه یا حداقل باشگاه ورزشی بوده، اما در کنگان که دارای فاز‌های گازی، پالایشگاه و صنایع پایین دستی بوده هیچگونه توجهی نشده و تنها حاصل میزبانی فقط آورده شدن نام شهر و استفاده از نفتی بودن تیمی دیگر در بین سایر تیم‌های ورزشی است.

نکته حائز اهمیت و جالب اینجاست که در این مدت هیچ کمک برای ایجاد یک تیم منسجم برای دیده شدن شهر کنگان در حوزه ورزش آن هم در بین رشته‌های پرطرفدار و کم طرفدار از جمله فوتبال، والیبال، هندبال، بسکتبال یا رشته‌های فردی نشده تا حداقل یکی از رشته‌های ورزشی بتواند در لیگ کشوری حضور داشته باشد.

متاسفانه عملکرد ضعیف نمایندگان در ادوار گذشته در حوزه ورزش و نگاه نامناسب آن‌ها در رواج ورزش در این شهر باعث شد از کمترین امکانات ورزشی محروم باشیم و بعد از این همه سال هنوز که هنوز تیمی در رشته خاصی در سطح لیگ کشوری نداشته باشیم.

تنها تصمیم گیری نمایندگان فقط تغییر مدیریت یا بر سرکار آوردن نفرات خود در سطح اداره ورزش بوده که آن هم نتیجه اش شده این که تاکنون نتوانیم هیچ پیشرفتی داشته باشیم.

نماینده مجلس، فرماندار، مدیران و مسئولین اداره کل ورزش استان و شهر کنگان باید به مدد پیشکسوتان ورزشی شهر نگاهی بلند مدت همراه با برنامه در جهت استفاده بهینه از صنعت نفت در جهت پیشرفت ورزش شهر کنگان داشته باشند تا این شهر هم به مانند سایر شهر‌های صنعتی مثل رفسنجان، کرمان، اراک، اصفهان و …. حداقل باشگاهی مناسب یا تیمی در خور شأن شهرش با وجود صنعت عظیم کشور، نفت داشته باشد.

ما نباید دنبال بهانه جویی یا از سر باز کردن کاری که باید طی سال‌های گذشته انجام می‌شده و اکنون نشده باشیم؛ ما نباید دنبال تهیه بلیط یا البسه برای تیم‌های ورزشی باشیم بلکه باید دیدگاه خود را وسیع‌تر کرده و از هر پروژه بعنوان سرمایه گذار ورزش در سطح کشوری استفاده کنیم.

ما نیاز اولیه را داریم و صنعتی و پول برای استفاده بهینه و زیرساخت ورزش برای این شهر وجود دارد فقط و فقط باید برنامه بهتری برای آینده ورزشی و بهینه کنگان ساخته و ایجاد شود که امیدواریم نماینده مجلس با همراهی مسئولین ارشد شهرستان کنگان بتوانند به این مهم دست پیدا کنند و مردم شهر را با آوردن خواسته هایشان خوشحال کنند.

پایان خبر/
ارسال نظرات