فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان:

مکتب حاج قاسم دست یافتنی است و باید این مکتب را به نسل جوان معرفی کنیم

فرمانده سپاه استان کرمان با بیان اینکه ‌حاج قاسم سلیمانی خروجی انقلاب اسلامی است، گفت: رمز ماندگاری حاج قاسم اخلاص در عمل بود.
کد خبر: ۹۲۶۳۹۷۲
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳

 به گزارش  خبرگزاری بسیج، سردار سرتیپ دوم پاسدار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در جلسه معرفی مدیر گلزار شهدای کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: حاج قاسم حیات و مماتش مایه افتخار اسلام بود و شهادتش فرصت جدیدی برای جبهه مقاومت اسلامی ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه حریت و آزادگی حاج قاسم که تربیت‌شده مکتب امیرالمومنین(ع) و عاشورا بود جهان را متاثر کرد ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی خروجی انقلاب اسلامی است و هنر مکتب امام خمینی (ره) و امام خامنه ای(مدظله العالی) است که چنین انسانی را می‌سازد.

سردار معروفی با اشاره به اینکه رمز ماندگاری حاج قاسم اخلاص در عمل بود و همیشه ما را به اخلاص در عمل توصیه می‌کرد افزود: امروز نگاه دنیا به کرمان و گلزار شهدای کرمان است.

وی با بیان اینکه استان کرمان باید ثاراللهی و ولایی باشد چرا که سرچشمه مکتب حاج قاسم در کرمان است گفت: با مشورت همه صاحب نظران و کارشناسان برای تبیین مکتب حاج قاسم ساختاری تعریف شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه برگزاری مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم با وجود شیوع ویروس کرونا و بدون بیماری کرونا پیش‌بینی شده است افزود: شورای سیاست‌گذاری در استان تشکیل شده که نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار و جمعی از مسئولان استان و خانواده عزیز شهید سلیمانی در این شورای سیاست‌گذاری عضو هستند.

وی با بیان اینکه شرح وظایف مشخص شده است و برنامه‌ها به برگزاری سالگرد ختم نمی‌شود چرا که امام خامنه‌ای فرمودند "حاج قاسم یک مکتب است" گفت: کرمانی‌ها در تبیین این مکتب نقش بسیار مهمی دارند و وظیفه آنها سنگین‌تر است.

سردار معروفی با اشاره به اینکه در سالگرد شهادت حاج قاسم قطعا مردم مشارکت زیادی دارند چرا که در پویش قربانی به یاد سردار دلها هزار و 960 قربانی به ما تحویل داده شد افزود: حاج قاسم فرمانده همه بود اما یکبار به فردی نگفت من فرمانده شما هستم.

وی با بیان اینکه حاج قاسم در مقابل تمام شهیدان زانو زد و در مقابل پدران و مادران آنها نیز زانو می‌زد گفت: امروز هم مردم مزار مطهر حاج قاسم را یک دارالشفاء می‌دانند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه مهمانان ویژه‌ای از سراسر دنیا داریم که حتی با وجود شرایط شیوع ویروس کرونا می‌آیند و می‌روند افزود: نیاز بود که گلزار شهدای تحت مدیریت یک نفر قرار بگیرد تا فعالیت‌ها بهتر انجام و نتیجه بگیریم.

وی با بیان اینکه همه مسئولان از جمله خانواده شهید سلیمانی بر وجود سردار حسنی به‌عنوان مدیر گلزار شهدای کرمان نظر مثبت داشتند گفت: طرح‌های زیادی برای ساماندهی گلزار شهدای کرمان وجود دارد که باید مدیریت شود.

سردار معروفی با اشاره به اینکه راهیان نور حاج قاسم به ثبت رسیده و قطعا در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور جمع زیادی از دانش‌آموزان و دانشجویان از سراسر کشور در کرمان هستیم افزود: مکتب حاج قاسم دست یافتنی است و باید این مکتب را به نسل جوان معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه لشکر پیشکسوتان حاج قاسم سلیمانی نیز در استان کرمان راه‌اندازی شده که همه از نیروهای حاج قاسم در دوران دفاع مقدس بودند گفت: برنامه‌های سالگرد شهادت حاج قاسم پیش‌بینی شده و از حدود یک ماه آینده به سمت اجرای برنامه‌ها خواهیم رفت.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه شهر کرمان شهر حاج قاسم سلیمانی است و نمادسازی آن بسیار اهمیت دارد بیان کرد: آرزوی حاج قاسم محو اسرائیل بود.

وی با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی محور جهان اسلام است و باید زادگاه حاج قاسم برای مهمانانش آماده و مهیا شود و تمام سپاه پای کار است گفت: طرح جامع گلزار شهدای کرمان در حال تدوین است و به‌زودی آماده می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار