رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به جایگاه ویژه دفاع مقدس در تاریخ ملت ایران، گفت: باید در همه سطوح، حقیقت دفاع مقدس استخراج و در اختیار نسل‌های بعدی قرار گیرد.
کد خبر: ۹۲۶۴۰۱۸
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱

به گزارش  خبرگزاری بسیج، سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح امروز (پنجشنبه) در نخستین جلسه هیئت امنای پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: این پژوهشگاه از نیمه دوم سال ۹۸ با تغییرات و ساختار جدید، کار خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به جایگاه ویژه دفاع مقدس در تاریخ ملت ایران، تصریح کرد: باید در همه سطوح، حقیقت دفاع مقدس استخراج و در اختیار نسل‌های بعدی قرار گیرد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با تاکید بر اینکه در فعالیت گسترده نیاز به تقسیم کار و هم‌افزایی وجود دارد، گفت: در این پژوهشگاه باید سطوح راهبردی دفاع مقدس و در ارتش، سپاه و نیروی انتظامی سطوح تاکتیکی و عملیاتی مورد بررسی قرار گیرد.

سرلشکر باقری بررسی چگونگی حمایت قدرت‌های جهانی از رژیم بعث صدام، دلایل تداوم جنگ پس از آزادسازی خرمشهر و پایان جنگ، بررسی عملیات‌های راهبردی دفاع مقدس، بررسی سطوح راهبردی مباحث مرتبط با محور مقاومت و امنیت کشور در سطح راهبردی را از ماموریت‌های پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد.

در بخشی از این جلسه اساسنامه پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی مورد بررسی قرار گرفت و حاضرین در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.

پس از ارائه اساسنامه، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تاکید کرد که این اساسنامه به‌مدت یک سال بطور موقت تصویب شده است و اردیبهشت سال ۱۴۰۰ نهایی خواهد شد.

امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه، سردار سرتیپ پاسدار «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی، سردار سرلشکر پاسدار «سیدیحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و دیگر اعضای هیئت امنای این پژوهشگاه، از حاضران در این جلسه بودند.

 

*دفاع پرس

ارسال نظرات
پر بیننده ها