در پیام تبریک فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی به مناسبت روز خبرنگار آمده است: بخش اعظم ثبت و ضبط و نشر رشادت‏ها و شهادت طلبی‌های نامدارترین گمنامان این مرز و بوم الهی، مرهون کار رسانه‏ ای خبرنگاران شجاع و مومن در زیر بمباران و توپ و ترکش دشمن بعثی است.
کد خبر: ۹۲۶۴۰۶۳
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، به مناسبت روز بزرگداشت مقام خبرنگار، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی سردار سرتیپ دوم پاسدار حبیب شهسواری پیام تبریک صادر کرد، که در ذیل آمده است.

به نام خالق قلم

دمی با مجاهدان پاکباز سنگر رسانه

برادران و خواهران عزیز، اصحاب رسانه پرتلاش و کم توقع!

سلام و رحمت ربوبی نثار شما خوبان

      قسم بر قلم و هر آنچه می نویسد بی شک زیباترین تعبیر یک مکتب فکری و بنیان دینی از اصحاب علم و قلم در تمام جغرافیای جهان و طول تاریخ است و آن زمان که از پس جور طواغیت و عصیان شیاطین، میدان برای جولان اسلام تکفیری متحجر و اسلام آمریکایی متجدد، فراخ گشته بود، آن عارف واصل و عالم عامل و مجاهد کامل، خمینی کبیر(ره) با افروختن چراغ نهضت اسلامی، بار دیگر رسالت جهانی پیامبر اعظم (ص) و استقرار حکومت عالم گیر حضرت موعود(عج) را بر همگان متذکر ساخت و بر همین سبیل، صدور ارزش‏ها و آرمان‏های انقلاب اسلامی را راهبردی اساسی و مستمر برای نظام مقدس جمهوری اسلامی قلمداد نمود و این مهم را نه از طریق جنگ مسلحانه، لیکن از راه مجاهدت تبلیغی، میسر و شدنی عنوان فرموده و مسئولیت آن را بر عهده اصحاب رسانه گذاشته و فرمودند: «نقش مطبوعات در کشورها، منعکس کردن آرمان‏های ملت است. مطبوعات باید مثل معلمانی باشند که مملکت را و جوانان را تربیت می‏ کنند و آرمان ملت را منعکس می‏ کنند».

و به راستی که چنین است، درج نام حدود 250 شهید، 50 جانباز و 12 آزاده خبرنگار در دفتر عشاق حسینی(ع) در شور شیرین حماسه دفاع مقدس، گواه متقن آن است که قشر خبرنگار و اصحاب رسانه نیز تا پای جان خویش برای ادای تکلیف انقلابی شان مجاهدت نموده‏ اند؛ آن چنان که بخش اعظم ثبت و ضبط و نشر رشادت‏ ها و شهادت طلبی‏ های نامدارترین گمنامان این مرز و بوم الهی، مرهون کار رسانه‏ ای خبرنگاران شجاع و مومن در زیر بمباران و توپ و ترکش دشمن بعثی است.

در این باب رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی چه نیک فرمودند: « بدون خبرنگار، لحظه‏ ها ماندگار نمی‏ شود، هر حادثه وقتی در چار دیواری سکوت و بی‏ اعتنایی و غفلت قرار بگیرد، خواهد مرد و فراموش خواهد شد. پایدار شدن حوادث بستگی دارد به اینکه مبلغان و خبررسانانی امین، صادق و با انگیزه داشته باشند.

عمق نگاه راهبری مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‏ ای (مدظله العالی) به این سطور خلاصه نمی‏ شود.

چرا که در زلال اندیشه معظمً‏ له «مؤثرترین سلاح بین‏ المللی علیه دشمنان و مخالفان، سلاح تبلیغات است، سلاح ارتباطات رسانه‏ ای است. امروز این قوی‏ ترین سلاح است و از بمب اتم هم بدتر و خطرناک تر است.

ایشان مطبوعات را یک پدیده ضروری، لازم و اجتناب ناپذیر برای هر جامعه‏ ا‏ی دانسته و منبعث از معارف الهی و آموزه‏ های انقلاب اسلامی در حاکمیت مردم سالاری دینی نظام مقدس جمهوری اسلامی سه وظیفه 1- طرح و تبادل آراء و افکار در جامعه 2- اطلاع رسانی صادقانه و شفاف و 3- نقد و نظارت کردن را رسالت اصلی اصحاب رسانه قلمداد کرده و در عین پذیرش تضارب آراء، علایق و سلایق متنوع سیاسی و نیز لزوم پاسخگو بودن آحاد مسئولین همواره بر اخلاق مداری و پرهیز از حرکت به سمت فضای متشنج و ملتهب در جامعه و در نهایت مراقبت بر عدم تغذیه عمدی یا سهوی صهیونیسم رسانه‏ ای استکبار جهانی متکی به زر و زور و تزویر تاکید می فرمایند.

و افسوس اینکه عده‏ای غرب‏زده بر اثر جهل یا غفلت، به جای تأمل و غور در منظومه فکری متعالی امامین انقلاب اسلامی، آمال و آرزوهای خویش را در اعلامیه جهانی سال 1948 حقوق بشر یا اعلامیه سال 1978 سازمان یونسکو راجع به نقش آفرینی رسانه‏ های جمعی در تقویت صلح جهانی و تفاهم بین المللی، دنبال می‏کنند و از تلألو انوار هدایت این یگانه های دوران، بی بهره اند.

طلایه داران جبهه آگاهی، وجدان های بیدار حق طلب و زبان‏ های حقیقت گوی عدالتخواه!

بی تردید قلم، قاصر از وصف شما دلاورمردان و شیرزنان بیشه اندیشه است. در عصر انفجار اطلاعات و دهکده ارتباطات جهانی و در جنگ شناختی بین المللی از حق و باطل، رسالت شما بسی خطیر و اجر معنوی‏ تان بسی عظیم است.

عزیزان!

حقیر برکمبودها و نارسایی‏ ها واقفم. از عدم امنیت شغلی تا مشکلات مالی و بیمه ای خود و خانواده مکرم تان و بعضاٌ ضعف در حمایت معنوی و تکریم شایسته‏ تان؛ لیکن شهادت می‏دهم که به سهم خود همواره به عنوان سربازی کوچک، مدافع و حامی شما خوبان بوده‏ ام و هم اینک نیز جز تعظیم در برابر مجاهد‏ های ارزشمند و بوسه بر دستان معطر به زینت قلمتان، فقط می‏ توانم سخن نغز و پر مغز سید شهیدان اهل قلم، شهید سید مرتضی آوینی را به شما رهروان صدیقش که قطعا در بدو این صراط بر پندارتان نقش بسته، یادآوری کنم: « اصحاب عشق را رنجی عظیم در پیش است».

و اما دو توصیه و تمنای این سرباز ولایت را پذیرا باشید.

  1. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستعضعفین، دو مولود ممزوج و صد البته الهی، مردمی، دشمن شکن و پر افتخار انقلاب اسلامی اند که حتما شما عزیزان بهتر و بیشتر با کارنامه سراسر موفقیت این نهادهای انقلابی در عرصه‏ های مختلف نظامی و امنیتی، سازندگی و محرومیت زدایی، فرهنگی و اجتماعی و . . . آشنا هستید.

 پس بی هیچ سؤال و جوابی واضح است که چرا دشمن، کانون لجن پراکنی و بمباران رسانه‏ای خود را بر روی این ستون‏ های مستحکم خیمه ولایت متمرکز ساخته است، بنابراین امروز مقابله آفندی و کنشی با دشمن و صیانت جهادی و دفاع جانانه از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در دنیای رسانه یک فریضه دینی و تکلیف انسانی است.

آذربایجان غربی به جهت موقعیت راهبردی همسایگی با 3 کشور و تنوع قومیتی و مذهبی، همیشه مورد طمع ویژه دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی بوده است.

آن چنان که با سابقه روشن و غرورآفرین خویش در مبارزه مسلحانه با رژیم طاغوت به عنوان نخستین استان بر صدر جای گرفت و با تداوم مجاهدت از آغازین روزهای انقلاب اسلامی تا دوران جنگ تحمیلی و پس از آن تا همین امروز، 42 سال دفاع مقدس را در تاریخ سراسر شکوه و حماسه اش ثبت نموده و باب جهاد و شهادت همچنان در این خطه خدایی مفتوح مانده است؛ اما صد افسوس و دریغ که کم کاری و قصور و تقصیر دست اندرکاران و متولیان امر در طول سالیان متمادی، حتی رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی را در سال 1396 به واکنش واداشت و معظمً له فرمودند: « آذربایجان غربی را با ایستادگی، با برخورد شاجاعانه و آگاهانه اش با حوادث و فتنه ها برای مردم کشور معرفی کنید»؛ لذا بیایید هم قسم شده و شیعه و سنی و مسیحی و ترک و کرد و ارمنی وآشوری همچون ید واحده متحد و منسجم برای تحقق امر رهبری، عزم جزم نماییم و سال بعد در چنین روزی کارنامه خویش را به بوته نقد بگذاریم. باشد که عیار ایمان و اخلاص اعمالمان، نه عرق شرم بلکه اشک شوق را بر رخسارمان پدیدار سازد.

 

در خاتمه با تهنیت دهه ولایت و امامت و عید سعید غدیر خم و گرامیداشت یاد و نام شهدای 17 مرداد سال 1377 بویژه خبرنگار شهید محمود صارمی، سلامت و توفیق آحاد اصحاب رسانه گرانسنگ و خبرنگاران گرامی را از خداوند متعال خواستارم!

مجاهدان پاکباز سنگر رسانه، روزتان مبارک

سرتیپ دوم پاسدار حبیب شهسواری 

فرمانده سپاه شهداء استان آذربایجان غربی

انتهای پیام

ارسال نظرات