خبرهای داغ:

خبرنگار همیشه خبرنگار است

۱۷ مرداد روز خبرنگار به یاد شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی نامگذاری شده است و این بدان معناست که خبرنگار شاهد و شهید است برای همیشه.
کد خبر: ۹۲۶۴۲۱۹
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
خبرنگار همیشه خبرنگار استبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، باز ۱۷ مرداد از راه رسید روزی که به نام خبرنگار نامگذاری شده آن هم به بهانه شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افغانستان.
آری چقدر زیباست که نامگذاری این روز به نام شهید است و شهید یعنی شاهد و اوست که شهادت می‌دهد که حق و حقیقت چیست.
واقعا چقدر با معناست که روز شهادت یکی از یاران خبر را روز خبرنگار نامگذاری کرده اند چرا که واقعا خبرنگار شاهد و شهود است برای همه چیز.
خبرنگار شاهد همه وقایع و واقعه نگار همه حوادث است بدون کم و کاست و بدور از همه رنگ‌های که هست و بدور از وابستگی و در نهایت شفافیت و درخشندگی و حقیقت محض.
امروز روز مردانی است که یکسال در غبار بی توجهی قرار دارند و ناگهان بواسطه این روز چند ساعتی رخ نمایان می‌کنند و عزیز می‌شوند و باز محو...
واقعا چرا اینگونه است، شاهدان همه حوادث و اتفاقات گوناگون جامعه و چشمان بیدار در همه عرصه‌ها و منتقل کننده همه چیز برای آگاهی جامعه باید فقط در یک روز خلاصه و دیده که البته شاید اینگونه هم نباشد و تصور نویسنده این است باشد!
آیا اصحاب رسانه و خبرنگاران به رسالت خود به درستی عمل نمی‌کنند که اینگونه هستند؟
در پاسخ باید گفت، آنچه عیان است چه حاجت به بیان است، جامعه ما امروز تمام اخبار و اطلاعات خود را از رسانه‌های گوناگون می‌گیرد که در پس آن‌ها خبرنگاران پر تلاش و حقیقت یاب و حقیقت جو قرار دارند و این نشان از اثرگذاری آن‌ها در جامعه است و همه نیاز به این قشر پرتلاش دارند تا بدانند و آگاه شوند البته حساب برخی رسانه‌ها و خبرنگاران در این عرصه که مسیری انحرافی طی می‌کنند جداست و الان به آن‌ها کاری نداریم و همگان نیز از این موضوع آگاهند.
امروز خبرنگاران و رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران، زبان ملت بزرگی هستند که از تاریخ و تمدن وسیع و عمیق سر برآورده است و دارد فرهنگ و تمدن خود را به رخ جهانیان می‌کشد.
خبرنگاران امروز ما در این معرکه ویروس منحوس کرونا، به خوبی فرهنگ غنی ایرانی را در زبان قلم و تصویر به جهانیان نشان دادند که این تمدن چقدر بزرگ و ارزشمند و الگوست.
حال این مردان همیشه مرد عرصه خبر نیاز به توجه دارند نه در یک روز و یک‌جلسه و مراسم بلکه در کل سال باید این جامعه در تلاش را دید چرا که خبرنگاران شاهدان حرکت این جامعه به سوی تمدن نوین اسلامی و ثبت کنندگان این وقایع برای تاریخ و ارتباط دهنده گفتمان‌های مختلف در ادوار مختلف زمان هستند.
بیاییم برای یکبار هم که شده این مردان مرد و شاهدان طریق حقیقت را ببینیم و قدر آن‌ها را بدانیم چرا که اگر نباشند دیگر نیستند و جامعه از مردان حق‌جو تهی خواهد بود.

علی عامری_خبرنگار
ارسال نظرات
پر بیننده ها