خبرهای داغ:
۱۳مرداد آسمان بیروت شاهد پرواز های چهار پرنده ناشناس می باشد. سقف پروازی آنقدر بالاست که پدافند لبنان توان مقابله با آنها را ندارد. مرزهای اسراییل به مدت دو هفته با تجمع یگانهای زرهی و مرزی همراه است. چندین پهپاد در آسمان لبنان پرواز می کنند.
کد خبر: ۹۲۶۴۲۵۶
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴

هدف سوله های شماره ۱۲ می باشد. نیترات آمونیم، کود شیمیایی که برای مصارف کشاورزی و صنعتی از عربستان وارد لبنان می شود.پس از مدتی اختلاف بر سر ترخیص آن به اوج می رسد که دولت لبنان وابسته به المستقبل سعد حریری دستور توقیف آن را می دهد.

در سفر به عربستان سعد حریری بازداشت می شود و حزب الله با کنار کشیدن وزرا ی خود کابینه حریری سقوط می کند.بندر بیروت توسط وابستگان حریری اداره می شود و در اختیار دولت لبنان است. در خبرهای قبلی از حوادث خونین در منطقه نوشته بودم.نیترات آمونیم برای انفجار نیاز به چاشنی اولیه دارد، انفجار نیترات آمونیم با ترکیب۹۵ به ۵درصد گازوییل،بنزین و نفت امکانپذیر است و افزایش بیش از ۱۰ درصد نفت و گازوییل از قدرت انفجار کاسته و دودزا می شود. این ماده برای انفجار با چاشنی تترااریترول امکانپذیر است.

 

مجاورت با مس نیز سبب انفجار آن می شود. ترکیب انفجاری ان با تی ان تی بمب آتاتول را رقم میزند.

در بیروت محموله ای از سیم های مسی در بسته بندی های نیترات آمونیم انباشته می شود، پس از مدتی ۴ تانکر حامل گازوییل و مقداری چاشنی در انبار شماره ۱۲ شروع به آتش سوزی می کند که تصاویر اولیه نشان از آتش سوزی کارخانه ترقه سازی دارد.

 

 با شروع انفجار چاشنی ها در قسمت جانبی انبارها گازوییل به نسبت ۳۵ با تیترات ترکیب و دود غلیظی شهر بیروت را فراگرفت.پس از کاهش دید همزمان ۴ هرمس اسراییلی به پرواز در آمدند. هرمس پرنده هدایت پذیر از راه دور اسراییل است که در قالب شناسایی و تهاجمی ساخته شده و به دلیل وجود سلولهای هوشمند رنگی با جو همرنگ می شود.

 

بی رنگ بودن این پرنده چشمان غیر مسلح و مسلح را از صحنه دیدبان خارج می کند.همزمان حملاتی ناشناس در سوریه علیه مواضع ارتش صورت میگیرد. هرمس اسراییلی اقدام به شلیک راکت می کند.همزمان اتاق فکرهای سیا موساد nsaدر حال تماشا هستند. راکت در میان دود به انبار شماره ۱۲ اصابت و انفجاری معادل بمب اتم کوچک ایجاد می کند.

 

بیروت بندر و پایتخت لبنان بیش از ۷۰ درصد مایحتاج و اقتصاد لبنان را دارد.انهدام بیروت و فلج شدن کشور سبب سردرگمی مردم شد.مکرون و دیگر اروپایی ها وارد شدند. ۴۰ روز فرصت دادند تا اصلاحات مورد نیاز حضرات را انجام دهند و خط رسانه ای آنها اتهام به حزب الله را پیگیری می کند.

 

آن چه رخ خواهد داد طراحی اشغال بیروت مانند سال ۱۹۸۲ در سایه جنگ داخلی می باشد. اسراییل وارد بازی خواهد شد و جنگ مستقیم با حزب الله را رقم میزند.لبنان با شورش های مردمی امکان‌مداخله نظامی را بالا می برد.

وزارت خارجه ایران اگر دیر بجنبد لبنان از دست خواهد رفت.

 

نگارنده: صادق چگینی

ارسال نظرات
پر بیننده ها