امام جمعه اراک تأید کرد:

جریان بزرگ غدیر جریان تقوا ، عدالت، حمایت از ایتام و مبارزه با ظالمان و ستمگران است / پویش دوم کمک مومنانه نیازمند همیاری و مشارکت همه مردم است

نماینده ولی فقیه دراستان مرکزی گفت: جریان بزرگ غدیر جریان تقوا ، عدالت، حمایت از ایتام و مبارزه با ظالمان و ستمگران است که در مقابل این جریان باعظمت جریان رسوایی ، ستمگری و چپاول و غارتگری وجود دارد.
کد خبر: ۹۲۶۴۲۷۳
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛  آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن تبریک به مناسبت عید سعید غدیر، گفت: جریان غدیر یک جریان بسیار گسترده و چراغ راه بشریت است که در سرتاسر عالم گیتی پهن شده است.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام حصرت محمد(ص) مبنی بر اینکه امیرالمومنین(ع) و شیعیان واقعی ایشان همواره پیروان عالم هستند، افزود: این روایت درس های بزرگی برای جامعه بشری دارد و امروز شیعه واقعی امیرالمومنین(ع) بودن یک افتخار بزرگ است و باید آن را قدر بدانیم.

امام جمعه اراک اظهار کرد: متاسفانه علیرغم اینکه کرونا آسیب ها و خسارت هایی را برای جامعه بشری و امت اسلامی ایجاد کرده اما امروز به عشق امیرالمومنین(ع) شاد و خوشحال هستیم و امیدواریم به برکت وجود مبارک ایشان جامعه بشری از شر این بیماری نجات پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه راه، سیره ، عمل ، رفتار امیرالمومنین(ع) باید چراغ راه ما باشد گفت: جریان بزرگ غدیر دانشگاه انسان سازی ، مکتب امامت ، ولایت ، اهل بیت است که همه باید از این مکتب ارزشمند به درستی بهره ببریم.

نماینده ولی فقیه دراستان مرکزی افزود: جریان بزرگ غدیر جریان تقوا ، عدالت، حمایت از ایتام و مبارزه با ظالمان و ستمگران است که در مقابل این جریان باعظمت جریان رسوایی ، ستمگری و چپاول و غارتگری وجود دارد.

وی با بیان اینکه از همان ابتدای شکل گیری جریان غدیر عده ای دنبال توطئه چینی برای منافع شخصی بودند، گفت: امروز هم این جریان در قالب جبهه استکباری، صهیونیستی، تکفیری و وهابی وجود دارد که برای کسب منافع شخصی علیه امت اسلام از هیچ توطئه و فتنه انگیزی دریغ نمی کنند.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه جریان غدیر نباید برای مقطع و زمانی خاص محدود شود، افزود: جریان غدیر در تاریخ بشریت و در جغرافیای عالم گسترانده شده و سفره باعظمت غدیر برای همه انسان ها قابل بهره برداری است.

وی با اشاره به اینکه یکی از جلوه های غدیر در مقطعی در وجود حضرت امام(ره) و امروز مقام معظم رهبری شاهد هستیم، گفت: پرچم غدیر پرچم عزت ، افتخار و عزت مسلمانان است و امروز همه در برابر حفظ این پرچم مسئول هستیم و باید از آن به خوبی پاسداری کنیم.

دری نجف آبادی افزود: تنها چیزی که در فردای قیامت برای ما راهگشای خواهد بود جریان غدیر و ولایت امیرالمومنین(ع) است و غدیر بزرگترین نعمت خداوند به جامعه بشریت است.

وی با اشاره به نزدیکی ماه محرم و صفر و شیوه های برگزاری  عزاداری در شرایط کرونایی بیان کرد: ما همواره به دنبال عزاداری با معنویت، روح انگیزه، عمیق ، قانون محور، سلامت محور هستیم و نباید با عزاداری ها برای پرستاران و دولت مشکل ایجاد کنیم.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه هیئت های مذهبی باید پایبند به پروتکل های بهداشتی و درمانی باشند، گفت: عزاداری ها باید ضابطه مند باشند و تخلف از قوانین بهداشتی در هیئت ها غیر قابل قبول است و نباید با بی مسئولیتی باعث شویم برای فردی مشکل ایجاد شود چراکه همه در قبال سلامت مردم مسئول هستیم.

وی با اشاره به برگزاری پویش دوم کمک مومنانه که از عید قربان شروع و تا پایان ماه صفر ادامه دارد، بیان کرد: مرحله اول پویش کمک مومنانه ملت در صحنه به خوبی نقش آفرینی کردند که بیش از ۱۷۰ هزار بسته در استان مرکزی توزیع شد و امروز در پویش دوم نیازمند همیاری و مشارکت همه مردم هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در این خصوص تصریح کرد: هیئت های مذهبی نذری های عزاداری را در قالب کمک مومنانه هدایت کنند و مردم هم نسبت به همسایه ها ،همشهری ها و هموطن های نیازمند خود مسئولیت اجتماعی داشته باشند.

وی با محکوم کردن حادثه تروریستی لبنان بیان کرد: این حادثه تروریستی مشکوک بار دیگر دستان پلید آمریکائی، صهیونیستی و آل سعود ملعون را برای جهانیان نمایان کرد و نشان داد جریان استکبار و حامیان آنها برای چپاول و غارتگری دست به هر فتنه و غارتی می زند.

امام جمعه اراک افزود: جریان استکبار امروز به دنبال تامین منافع و حمایت همه جانبه از رژیم منحوس و کودک کش صهیونیستی است و اسرائیل با انجام چنین توطئه ای به دنبال انحراف افکار عمومی از شهادت یکی از فرماندهان عزیز جبهه مقاومت سوریه بود.

وی ادامه داد: همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید کردند ملت ایران و امت اسلامی امروز حامی حزب الله است و قطعا با کمک های امت حزب الله بار دیگر لبنان به خوبی بازسازی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: حادثه تروریستی لبنان درس های بسیار بزرگی دارد که یکی از این درس ها این است دوران غارت گری و تن به ذلت دادن قدرت های غربی گذشته و امت اسلام حرف زور را نمی پذیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار