رضایی کوچی پس از سفر به استان سیستان و بلوچستان:

تلاش کمیسیون عمران برای توسعه همه جانبه سیستان و بلوچستان

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: اعضای این کمیسیون به دنبال توسعه همه جانبه استان سیستان و بلوچستان و تامین و تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه های نیمه تمام این استان هستند.
کد خبر: ۹۲۶۴۴۸۱
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس پس از بازدید اعضای کمیسیون عمران از پروژه های عمرانی استان سیستان و بلوچستان و ایستگاه پمپاژ شهید محبعلی فارسی در شهرستان زهک گفت: این کمیسیون در مجلس شورای اسلامی به دنبال توزیع متوازن اعتبارات در کشور است تا تمام استان‌ها همراه با یکدیگر به توسعه و پیشرفت برسند.

وی گفت: برخی از استان‌های کشور از رشد و توسعه خوبی برخوردار هستند اما متاسفانه برخی از استان‌ها نیز محروم مانده‌اند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه توسعه متوازن در برخی از استان‌ها بویژه سیستان و بلوچستان رعایت نشده که می‌طلبد دستگاه‌های اجرایی مکلف به کار و تلاش بیشتر در این زمینه شوند.

وی گفت: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی بدنبال توسعه همه جانبه استان‌ها به ویژه سیستان و بلوچستان که از عقب ماندگی‌های تاریخی رنج می‌برد است.

رضایی کوچی با اشاره به طرح‌های عمرانی نیمه تمام در سیستان و بلوچستان افزود: طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای زیادی در این استان بویژه در منطقه سیستان در حال انجام است که به کندی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: منطقه سیستان به لحاظ راه و شبکه فاضلاب نسبت به سایر مناطق کشور بسیار عقب است و باید یک کار جهادی در این زمینه انجام شود.کارهای بسیار خوبی در منطقه سیستان از سوی دولت در حال انجام است که باید هر چه سریعتر تکمیل شود زیرا این طرح‌ها نقش بسزایی در توسعه منطقه دارد.

رضایی کوچی تصریح کرد: اتمام طرح‌های توسعه‌ای در منطقه سیستان نیازمند تخصیص اعتبار است که پیگیری‌های لازم توسط کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: اعتبارات طرح‌های عمرانی منطقه سیستان باید متناسب با نیاز منطقه تخصیص یابد و منابعی که از سوی سازمان برنامه و بودجه تخصیص می‌یابد مناسب با این طرح‌ها نیست.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر سه روزه اعضای این کمیسیون به سیستان و بلوچستان گفت: این سفر با دعوت نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی انجام شده است. در این سفر سه روزه از طرح‌های عمرانی سیستان و بلوچستان بازدید و با مشکلات و موانع این طرح‌ها از نزدیک آشنا شدیم.

رضایی کوچی افزود:در کمیسیون عمران دستگاه‌های مربوطه سیستان و بلوچستان را دعوت و نشست‌های تخصصی برای رفع مشکلات این طرح‌ها برگزار خواهد شد. خوشبختانه ۲ نفر از نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی در کمیسیون عمران مجلس هستند که این خود یک ظرفیت بسیار مهمی در پیگیری طرح‌های عمرانی این استان دارد./

ارسال نظرات