نشست بصیرتی غدیردر پایگاه فجر حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی یزد

به مناسبت عید بزرگ ولایت پایگاه فجر حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی نشست بصیرتی، به منظور بصیرت افزایی در پیرامون واقعه‌ی غدیر خم در کنار مزار شهدای شاهدیه در جمع مربیان حلقه‌های صالحین و بسیجیان این پایگاه برگزار کرد.
کد خبر: ۹۲۶۴۵۳۴
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد: به مناسبت عید بزرگ ولایت پایگاه فجر حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی نشست بصیرتی با سخنرانی فرمانده پایگاه فجر، خانم میرجلیلی، به منظور بصیرت افزایی در پیرامون واقعه‌ی غدیر خم در کنار مزار شهدای شاهدیه در جمع مربیان حلقه‌های صالحین و بسیجیان این پایگاه برگزار کرد.
میرجلیلی ضمن تبریک عید غدیر گفت: عید غدیر که فرا می‌رسد ضمن این که دلمان شاد می‌شود، از یک سو دلمان هم می‌سوزد؛ چرا که حق امیرالمومنین (ع) را غصب کردند و دلمان برای این همه مظلومیت علی (ع) می‌سوزد؛ چون اگر مردم دنیا دو شاهد داشته باشند می‌توانند حقشان را بگیرند؛ ولی علی (ع) با وجود صد هزار شاهد در غدیر خم نتوانست حقش را بگیرد. مگر می‌شود پیغمبری که در مسائل جزئی و جنگ‌ها اگر یک فرمانده یا رهبر انتخاب می‌کرد، در سه مرحله برای آن فرمانده سه جانشین تعیین می‌کرد، برای نسل بشر جانشین تعیین نکند؟ کدام عقل و وجدان آن را می‌پذیرد؟
وی در ادامه گفت:کسانی که می‌گویند منظور از مولی در عبارت "من کنت مولاه فهذا علی مولاه" دوست می‌باشد، آیا اعلام دوستی و دوست داشتن نیاز به بیعت دارد؟ نیاز به این دارد که سه روز مردم در زیر آفتاب داغ بمانند؟ حتما یک مسئله مهمی بوده. بیعت مربوط به مسئله سیاسی است نه دوستی. اگر منظور اعلام دوستی بود، چرا خداوند به پیامبر فرمود که پیام را به مردم ابلاغ کن و از آن نترس؟ مگر پیغمبر آدم ترسویی بود؟ مسئله درباره جانشینی بود و پیغمبر می‌ترسید که مردم او را متهم کنند و تمام رسالت ایشان و دین را زیر سوال ببرند.
فرمانده پایگاه فجر افزود: کسانی که می‌گویند پیامبر (ص) برای بعد از خود جانشین تعیین نکرد و انتخاب آن را به خود مردم واگذار کرد، پس اگر اینطور بود چرا ابوبکر برای بعد از خود عمر را به عنوان جانشین تعیین کرد؟ چرا عمر برای جانشین بعد از خود ۶ نفر را تعیین کرد تا از بین خود خلیفه مسلمانان را انتخاب کنند! مگر این ۶ نفر فقط امت بودند؟ پس چرا نگذاشتند که مردم خودشان انتخاب کنند؟
وی خاطر نشان کرد: خداوند تمام هستی را برای بشر خلق کرده و از بشر فقط عبادت خواسته؛ حال فکر کنید که آیا بشر را به دست آدمی که شرک می‌ورزد می‌دهد؟ همه می‌دانیم که ولایت امیر المومنین (ع) از قطعیات تاریخ است؛ اما این که چرا ایشان را کنار زدند جوابش در دعای ندبه آمده. این‌ها از علی (ع) به خاطر کشتن پدرانشان در جنگ بدر توسط حضرت امیر (ع) کینه به دل داشتند و حتی به امام حسین (ع) هم در کربلا گفتند که ما از تو کینه نداریم، ولی به خاطر کینه‌ای که از پدرت به دل داریم آمدیم و جمع شدیم که با تو بجنگیم.
ارسال نظرات