خبرهای داغ:
در راستای تقدیر از رده های برتر و نمونه پنج شنبه ۱۶ مردادماه جشنواره مالک اشتر شهرستانی در نمازخانه سپاه ناحیه گتوند برگزار شد و به رده های برتر هدیه اهدا شد .
کد خبر: ۹۲۶۴۵۴۳
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۴

سرهنگ دوم پاسدار حسن محمودی فرمانده ناحیه گتوند ابتدا ضمن گرامی داشت سالگرد شهید مدافع حرم محمد تاجبخش و قرائت صلوات و فاتحه گفت : وجه اشتراک عید قربان و عید غدیر را می توان در دو مورد خلاصه کرد
مورد اول تسلیم اراده ی محض خدا بودن توسط ابراهیم خلیل الله (ع) و پیامبر خاتم حضرت محمد مصطفی (ص) بود.

وی ادامه داد وجه دوم اشتراک عید قربان و عید غدیر به امامت رسیدن حضرت ابراهیم خلیل الله (ع) و امام علی (ع) بود یعنی بعد از اینکه حضرت ابراهیم به نبوت رسید و امتحانات سختی همچون قربانی کردن فرزندش را پشت سر گذراند طبق ایات قران ( و اذابتلی ابراهیم ربه بکلمات ... ) حضرت ابراهیم به مقام امامت هم رسید که در اینجا باید گفت مقام امامت از مقام نبوت بالاتر است چرا که همه انبیا مقام نبوت را داشتند اما مقام امامت را نداشتند و این فقط مختص دو پیغمبر بود یکی حضرت ابراهیم و دیگری پیامبر اکرم (ص).

محمودی گفت تفاوت بین نبوت و امامت این است که نبوت صرفا ابلاغ رسالت خداوندست اما در واقع امامت عملی کردن و تشکیل حکومت اسلامی را دنبال می کند لذا در حادثه غدیر هم پیامبر اسلام بعد از انتقال جانشینی و امامت جامعه اسلامی به حضرت امیرالمومنین (ع) رسالتش که همان ( مکارم الاخلاق ) بود را کامل کرد.

وی نتیجه این بحث را اینگونه بیان کرد و گفت ولایت و امامت جامعه اسلامی وجه اشتراک این دو عید است بطوریکه در عید قربان امامت حضرت ابراهیم (ع) و در حادثه غدیر خم امامت امام علی (ع) مطرح می باشد .

محمودی در پایان اشاره ای به جشنواره مالک اشتر داشتند و از رده های مقاومت نمونه ناحیه تقدیر و تشکر کردند و ابراز امیدواری کردند این موفقیت ها همچنان ادامه داشته باشد و انگیزه ای باشد جهت جهش و ترقی دیگر رده های سپاه ناحیه .

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها