خبرهای داغ:

اقدامات گروه جهادی شهید مسلم حاتمی مسجدسلیمان درعید غدیر

فرمانده پایگاه شهید مسلم حاتمی مسجد الله اکبر مسجدسلیمان گفت :به دلیل اینکه یکی از اعمال عید غدیر که بسیار مورد تاکید قرارگرفته شده است اطعام کردن مومنین است بر این اساس تصمیم به پخت و توزیع ۱۰۰۰ پرس غذا کردیم.
کد خبر: ۹۲۶۴۵۴۹
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در مسجدسلیمان یکی از رسومات عید غدیر اطعام و پخت غذای نذری است از این رو بسیجیان و گروه های جهادی مسجدسلیمان نیز در برپایی این رسم دیرینه پای کار آمدند و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به شروع مجدد کمک مومنانه از مدتی قبل با شور و اشتیاق بیشتری برای برپایی چنین سنتی وارد عمل شدند و شروع به تبلیغ و اطلاع رسانی برای جمع اوری نذورات مردمی کردند.

بچه های گروه جهادی پایگاه شهید مسلم حاتمی حوزه یکم شهید دستغیب ناحیه مقاومت بسیج مسجدسلیمان نیز از جمله کسانی بودند که در این کار خداپسندانه مشارکت کردند که با همراهی اهالی محل یک صحنه زیبایی را در همدلی و کمک مومنانه در عمل به تصویر کشیدند
حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدی فرمانده پایگاه شهید مسلم محمدی و مسئول قرارگاه جهادی این پایگاه مسجد الله اکبر کوی شهید رحیم پور حوزه یکم شهید دستغیب مسجدسلیمان در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن گرامیداشت ایام غدیر در این باره اظهار کرد: به دلیل اینکه یکی از اعمال عید غدیر که بسیار مورد تاکید قرارگرفته شده است اطعام کردن مومنین است بر این اساس تصمیم به پخت و توزیع ۱۰۰۰ پرس غذا کردیم.

وی گفت: در این راستا؛ از یک هفته اقدام به تبلیغ و جمع آوری نذورات مردمی کردیم که در این زمینه با استقبال خوبی نیز مواجه شد و هزینه آن به طور کامل از خود اهالی محل و خیرین و ارادتمندان به امیرالمومنین جمع آوری شد.
محمدی گفت: برای پخت و توزیع غذا نیز حدود سی نفر از بسیجیان گروه جهادی شهید مسلم حاتمی و هیئت امنای مسجد پای کار بودند

وی ادامه داد: توزیع ۵۰۰ پکیج بروشور و کتاب از جمله اقدامات فرهنگی این گروه جهادی است که همزمان با توزیع این ۱۰۰۰ پرس غذا صورت می گیرد.

محمدی افزود: توزیع این هزار پرس به همراه پکیج فرهنگی بین اهالی کوی شهید رحیم پور؛ شهید الله مراد داودی ، باغ چشمعلی و منطقه محمود آباد این منطقه صورت می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی افزود: عید غدیر عید ابلاغ و اکمال دین است و چون تبلیغ غدیر واجب است باید همگی هرچه در توان داریم به هر نحوی برای برپایی هرچه با شکوه تر این مراسم انجام دهیم .
وی ادامه داد: این رسم اطعام دادن در روز عید غدیر از دیر باز در شهرهای استان خوزستان همچون سایر نقاط کشور وجو داشته و ان شاءالله در سال های آتی با اخلاص و احترام بیشتری این رسم دینی را برپا کنیم.

گفتنی است به دلیل شیوع ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی برای پخت و توزیع غذا در این مراسم صورت گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار