خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان در گفت‌وگو با «بسیج»:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه غدیر تجلی نبوت در ولایت، یعنی پیوند نبوت و امامت است، گفت: ما باید در مراسم‌ها از باب تعظیم شعائر در جامعه، غدیر را زنده نگه داریم و احیاء کنیم چراکه غدیر جزء شعائر ما است و یکی از نشانه‌های تقوا تعظیم شعائر است.
کد خبر: ۹۲۶۴۵۸۶
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲

غدیر تجلی نبوت در ولایت است/ باید غدیر را زنده نگه داریم و احیاء کنیمحجت الاسلام حسین علیی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان، ضمن تبریک دهه امامت و ولایت، در خصوص ضرورت اهمیت به مسئله غدیر، اظهار داشت: عیدالله الاکبر عید غدیر خم در آسمان‌ها مشهودتر از زمین است.

وی افزود: در هیچ یک از اعیاد و روزهای مهم در اسلام خصلت و ویژگی مثل عید غدیر وجود ندارد چراکه روز اکمال دین، اتمام نعمت، رضایت خداوند از دین است؛ وقتی خداوند رضایت خود را از دین اعلام می‌کند که در آن ولایت باشد پس دین منهای ولایت مورد رضایت خداوند نیست و با ولایت، دشمنان از دین ناامید و مأیوس می‌شوند بنابراین اهمیت غدیر بسیار مهم است و خداوند متعال شخصا در این قضیه ورود پیدا کرده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: فقط خداوند متعال صلاحیت و حق انتخاب امام را دارد و اگر کسی در این عرصه ورود پیدا کند این تحریف و خلاف کلام اسلامی و مبانی اسلام ناب است و این مسئله ضرورت و اهمیت غدیر را می‌رساند.

وی ادامه داد: اگر ما بخواهیم غدیر را معنا کنیم این است که در انحصار خداوند است که اول جانشین و خلیفه خود را در روی زمین انتخاب کند که این مسئله بیانگر اهمیت و ضرورت غدیر است.

علیی در خصوص غدیر از منظر رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب خود به عنوان ولی فقیه جهان اسلام است، مؤمن و شعاعی از غدیر است؛ نگاه کلامی رهبری این است که غدیر مدیریت انسان کامل در تمامی زمان‌ها در مقیاس جهانی است و این بهترین کلام از نگاه رهبری است.

وی در خصوص لزوم برگزاری باشکوه جشن‌های دهه ولایت و امامت ابراز داشت: ما باید لزوم برگزاری مراسم‌های غدیر را در خطبه غدیر جستجو کنیم اما در روز غدیر پیامبر اکرم(ص) خطبه‌ای ایراد کردند به نام خطبه غدیر که مردم نسبت به این ناآگاه هستند که بیش از 100 آیه از آیات قرآن را پیامبر اکرم (ص) استفاده کرد، حتی مهدویت را هم در خطبه غدیر توضیح داده است و خطاب به 120 هزار نفر می‌فرماید حاضرین به غائبین این غدیر را ابلاغ کنید یعنی تمامی پدران باید به فرزندانشان تا روز قیامت ابلاغ کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان کرد: طبق روایتی از امام رضا(ع) که می‌فرماید:«غدیر در آسمان‌ها مشهودتر از زمین است» و در روایتی دیگر می‌فرماید «ولایت را خداوند در آسمان‌ها عرضه کرد»؛ خداوند غدیر را در عالم کائنات به نمایش گذاشته است.

وی با بیان اینکه غدیر تجلی نبوت در ولایت، یعنی پیوند نبوت و امامت است، عنوان کرد: ما باید در مراسم‌ها از باب تعظیم شعائر در جامعه، غدیر را زنده نگه داریم و احیاء کنیم چراکه غدیر جزء شعائر ما است و یکی از نشانه‌های تقوا تعظیم شعائر است.

علیی گفت: اگر مردم غدیر را پاس می‌داشتند محرم‌ها به وجود نمی‌آمد و اینکه ائمه معصوم (ع) به آن صورت شهید شدند همه برمی‌گردد به اینکه غدیر اجرا نشده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات