سه پروژه بزرگ صنعتی ایلام چشم انتظار حضور وزیر برای افتتاح

مدیر کل سازمان صمت ایلام، گفت: ۳ پروژه صنعتی بزرگ در استان تکمیل شده که به ‌زودی با حضور وزیر افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۶۴۶۶۰
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، "رضا محمدرحیمی" مدیر کل سازمان صمت استان ایلام، گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی و تحریم‌های موجود برای معرفی ظرفیت‌های بخش صنایع و تولید استان نیازمند رسانه‌ها هستیم؛ امید است رسانه‌های استان ایلام صرف‌نظر از انتقادها از بیان نقاط قوت نیز غافل نشوند.

وی با بیان این‌که متأسفانه بخش تولید به دلیل تحریم‌ها و کرونا آسیب دیده است، افزود: با این وجود شاهد ساخت و تکمیل پروژه‌های بزرگی در استان هستیم.

مدیر کل سازمان صمت ایلام با اشاره به پروژه NGL دهلران، گفت: این پروژه یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های استان است که هم‌ اکنون پیشرفت ۶۰ تا ۷۰ درصدی دارد.

وی در ادامه به پویش ملی تولید و تداوم امید اشاره کرد و افزود: در راستای این پویش ۳ پروژه صنعتی بزرگ در استان تکمیل شده که به ‌زودی با حضور وزیر افتتاح خواهد شد.

24 میلیون یورو تجهیزات

محمدرحیمی به پروژه استیل کرد دره‌شهر اشاره کرد و گفت: برای تکمیل این پروژه ۲۴ میلیون یورو تجهیزات اروپایی در این کارخانه نصب شده است و به زودی شاهد افتتاح این پروژه بزرگ خواهیم بود.

وی با بیان این‌که این پروژه یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های کشور و استان است، افزود: بی‌شک با افتتاح چنین پروژه‌هایی که سبب کاهش ارزبری می‌شود می‌توان در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی گام‌های مهمی برداشت.

این مسوول همچنین به تولید شمش فولادی در ایوان اشاره کرد و افزود: این پروژه بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۰ میلیون دلار تجهیزات برای این پروژه وارد شده که پس از تامین برق تا ابتدای سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

اشتغالزایی برای 5 هزار نفر

وی با بیان اینکه احداث پارک پروپیلن در پایین دست پتروشیمی ایلام در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در صورت ساخت، این پروژه برای ۵ هزار نفر به ‌صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد داشت.

این مسوول همچنین به صدور مجوز راه اندازی شهرک تخصصی صنایع پایین‌دست پتروشیمی دهلران اشاره کرد و افزود: تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های مذکور تاثیر چشمگیری در کاهش آمار بیکاری در استان خواهد داشت.

محمدرحیمی با اشاره به پروژه کارخانه سیمان دهلران، افزود: برای ساخت این پروژه هزینه‌های بسیاری صورت گرفت، که طی ماه‌های گذشته اقداماتی جهت حل مشکلات این پروژه انجام گرفت اما متاسفانه به دلیل فوت یکی از سرمایه‌گذاران، تعیین تکلیف این پروژه با مشکل روبرو شد.

وی به انجام امور حقوقی وراث اشاره کرد و افزود: در جلسه‌ای که طی روزهای گذشته برای حل مشکل این پروژه برگزار شده، مصوب شد با استفاده از ظرفیت ماده ۲۰ قانون رفع موانع تولید تا پایان شهریور ماه سرمایه‌گذاران تسهیلات خود را بازپرداخت یا تعیین تکلیف کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار