نماینده مردم بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی درگفتگو با «بسیج»

قرض الحسنه نقش مهمی در رشد تولید ایفا می کند/ بانک ملی با اخذ پایین ترین سود بهترین نقش را داشته است

بانک ملی ایران تعاملات خوبی را با صندوق کارآفرینی ، کمیته امداد و بهزیستی و معاونت روستایی ریاست جمهوری داشته و با نقش کارگزاری توانسته با پایین ترین سود بهترین نقش را داشته باشد.
کد خبر: ۹۲۶۴۶۹۱
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴

روح الله عباسپور نماینده مردم بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج گفت: همانگونه که مستحضرید وام قرض الحسنه مورد تایید نظام اسلامی است و سودهای بانکی که جنبه ربا پیدا کند جنگ با خدا بوده است این در حالی است که ربا در دین مبین اسلام بسیار مورد مذمت واقع شده است .

وی با بیان اینکه وام قرض الحسنه تاثیرات مثبتی را در اقتصاد داشته است افزود: این وام نقش مهمی در تولید دارد. لذا در سالی که جهش تولید نامگذاری شده است باید وام قرض الحسنه مورد توجه مسولان و دولتمردان قرار بگیرد چراکه اینگونه تسهیلات از مولفه های اصلی در جهش تولید محسوب می شود. .

عباسپور به نقش بانک ملی ایران در ارایه تسهیلات قرض الحسنه در حوزه اشتغال،‌ازدواج، گره گشایی از نیازهای فوری مردم و تولید در کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: بانک ملی ایران تعاملات خوبی را با صندوق کارآفرینی ، کمیته امداد و بهزیستی و معاونت روستایی ریاست جمهوری داشته و با نقش کارگزاری توانسته با پایین ترین سود بهترین نقش را داشته باشد  در این راستا می توان به نقش خود اشتغالی و طرح های زودبازده در روستاها اشاره کرد این در حالی است که ارایه تسهیلات با نرخ سود پایین در حفظ اشتغال روستاها و اشتغالزایی جوانان روستایی موثر بوده است لذا جامعه وسیعی از جوانان روستا با بهره گیری از وام قرض الحسنه از سوی بانک ملی به تولید ثروت و اشتغال پرداخته اند و این باعث شده تا از مهاجرت به شهر ممانعت به عمل آید.

نماینده مردم بویین زهرا در خاتمه اظهار داشت: بانک ملی ایران تسهیلات حمایتی خوبی در قالب وام قرض الحسنه به مشاغل خانگی و کارگاه های کوچک ارائه داده است لذا جا دارد از زحمات کارکنان و مدیران بانک ملی تشکر کنم که توانستند فرصت خوبی را برای مردم به نحو خوبی ارایه دهند. همچنین شایان ذکر است که بانک ملی یکی از بانک های امین کشورمان است که خیل گسترده ای از مردم به امین بودن بانک ملی باور داشته و بانک ملی به عنوان بانک همه ایرانیان به خوبی در امورات مختلف برای آنان کارایی داشته است..

گفتنی است یکی از انواع تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی، وام های این بانک برای رفع نیازهای ضروری و احتیاجات فوری مردم از قبیل درمان، نیازهای تحصیلی، مسکن، شغل ، خرید لوازم و ...است که از سوی این بانک اعطا شده است.

چنانچه براساس آمار اعلامی از سوی بانک، در طول دو ماهه ابتدایی سال جاری بیش از دو هزار و 600 فقره تسهیلات از محل منابع قرض‌الحسنه پرداخت شده است. که ارزش آن بالغ بر 131 میلیارد و 816 میلیون ریال بوده است.
براساس آمار ارائه شده، سهم تسهیلات رفع احتیاجات ضروری بانک ملی از مجموع تسهیلات پرداختی قرض الحسنه در سال 98 نیز بالغ بر دو هزار و 595 میلیارد و 808 میلیون ریال بوده است.
این بانک همچنین در سال 97 نیز بیش از  67 هزار فقره وام قرض الحسنه رفع احتیاجات ضروری تخصیص داده که ارزش ریالی آن به یک هزار و 987 میلیارد و 283 ریال می رسد.
بانک ملی ایران در دو ماهه ابتدایی سال جاری نیز مبلغ سه میلیارد و 390 میلیون ریال وام قرض الحسنه تعمیر مسکن از سوی بانک ملی ایران پرداخت کرده است.

 

ارسال نظرات