خبرهای داغ:
یادداشت خبرنگار

جنگ شناختی

نظام و مردم در حال عبور از یک جنگ ترکیبی، همه جانبه و بی سابقه در تاریخ هستند که اگر چه سختی ها و مشکلاتی را با خود دارد، اما به حول و قوه الهی عبوری پیروزمندانه و سرافرازانه خواهد بود.
کد خبر: ۹۲۶۴۸۳۳
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱

خبرگزاری بسیج قزوین: نظام و مردم در حال عبور از یک جنگ ترکیبی، همه جانبه و بی سابقه در تاریخ هستند که اگر چه سختی ها و مشکلاتی را با خود دارد، اما به حول و قوه الهی عبوری پیروزمندانه و سرافرازانه خواهد بود.

اهداف راهبردی دشمن در این جنگ، جلوگیری از پیشرفت ایران و ایجاد یاس و ناامیدی در مردم نسبت به آینده، بدبینب مردم نسبت به مسوولان کشور و جداسازی نسل جوان از مسیر انقلاب است.

آمریکایی ها تصور می کنند با تحقق این اهداف می توانند سلطه قبلی خود بر ایران را احیا کنند اما خواب آنها هرگز تعبیر نخواهند شد.

جنگ شناختی و ادارکی، جنگ اقتصادی و ناآرام سازی داخلی از طریق تبدیل نارضایتی های ناشی از جنگ شناختی و دیگر مشکلات موجود در کشور، حوزه های اصلی تمرکز در این جنگ ترکیبی است.

جنگ شناختی از همه مهمتر است. در این جنگ دشمن به دنبال تصویر سازی غلط و منفی از واقعیات ایران و تمام موضوعات مرتبط با انقلاب و جمهوری اسلامی است.

میزان موفقیت دشمن در دو حوزه دیگر(جنگ اقتصادی و بی ثبات سازی کشور)، بستگی به میزان موفقیت در جنگ شناختی دارد. از این رو باید مسئولان، رسانه ها، جریان های سیاسی و آحاد مردم، این جنگ شناختی را جدی بگیرند.

نمونه برجسته و اخیر این جنگ شناختی را در عملیات روانی و جنگ نرمی که دشمن علیه برنامه همکاری های راهبردی ۲۵ ساله میان ایران و چین به راه انداخت، به وضوح می توان دید.

در این تهاجم دشمن تلاش کرد با بهره‌گیری از ابراز رسانه و تمام تاکتیکهای عملیات روانی، جمهوری اسلامی را نزد افکار عمومی، متهم به کشور فروشی و خاک فروشی کند. متاسفانه برخی داخلی ها هم با انگیزه های سیاسی و منافع حزبی و گروهی، پازل دشمن را تکمیل می کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ اگر جریان تحریف شکست بخورد جریان تحریم نیز حتما شکست خواهد خورد.

1010/گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها