رییس دیوان عالی کشور: راه ما راهی است که امیرالمومنین مشخص کرده است

رییس دیوان عالی کشور گفت: راه و مسیر ما مسیری است که امیرالمومنین مشخص کرده و وظیفه ما این است که قاتل را حکم قصاص دهیم اما همان خداوند فرموده که بروید و رضایت اولیای دم را بگیرید.
کد خبر: ۹۲۶۴۸۵۹
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲

به گزارش سرویس خبری سازمان بسیج حقوق دانان خبرگزاری بسیج ؛ حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم در مراسم تجلیل از چهره‌های شاخص فعال در حوزه صلح و سازش که صبح امروز در دیوان عالی کشور برگزار شد، گفت: روز عیدغدیر روز اکمال دین است و خدا دین خود را در این روز با امامت و ولایت کامل کرد. دین اسلام برای انسان و بشریت، نعمت بود و با امامت و ولایت این نعمت را تمام کرد.

مرتضوی مقدم خطاب به علی دایی گفت: شما را بعنوان دایی نمی‌شناسند بلکه شما را به عنوان علی دایی می‌شناسند و نام علی جزو لاینفک نام شماست و این افتخار است.

وی خطاب به مدیران و مسئولین کشور گفت: یکی از معیارهایی که امیرالمومنین(ع) به دست ما داده و فرموده این است که در مدیریت، رضایت عوام مدنظر باشد نه رضایت خواص و دنبال رضایت عامه جامعه باشید یعنی  رضایت عموم مردم را فدای رضایت خواص نکنیم. همچنین حضرت میفرماید خوب و بد نزد شما مساوی نباشد. معیار دیگری که امیرالمومنین فرمودند این است که آبروداری کنید. گاهی کسی بخاطر بدهی آبرویش در خطر است. شما پیش قدم می‌شوید و هزینه می‌کنید و  آبروی این شخص را می‌خرید.

رییس دیوان عالی کشور گفت: همکاران قضایی ما اگر یک شب، شخصی را به ناحق بازداشت کنید و آبرویش را ببرید پیش خدا مسئولید لذا آبروی مردم را حفظ کنید. معیار دیگر امیرالمومنین(ع) حق مداری است. از خط حق، خارج نشوید. هیچ انسان عزیزی حق را ترک نکرد مگر اینکه ذلیل شد.

رییس دیوان عالی کشور در پایان گفت: راه و مسیر ما مسیری است که امیرالمومنین مشخص کرده است. وظیفه ما این است که قاتل را حکم قصاص  دهیم اما همان خداوند فرموده بروید رضایت اولیای دم را بگیرید.

ارسال نظرات