حجت الاسلام والمسلمین حکمتی نیک در مراسم تجلیل از خبرنگاران:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: نظام کشور ما اسلامی است و اولین اصل در عرصه خبرنگاری تلاش برای ترویج معارف اسلامی و آشنایی کردن مردم با ارزش های اسلامی است.
کد خبر: ۹۲۶۴۸۸۷
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح  استان در مراسم تجلیل از خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار و فرا رسیدن عید امامت و ولایت گفت: ۱۷ مرداد روز خبرنگار به نام شهید صارمی نام گذری شده است و باید از کسانی که در رساندن پیام و ابلاغ جامعه کوشش و تلاش می کنند قدردانی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حکمتی نیک با اشره به اینکه  یکی از مولفه ارتقاء سطح آگاهی جامعه اصحاب رسانه هستند، گفت:خبرنگاران  سبب ارتقاء سطح بصیرت دینی و آگاهی مردم در فضای حقیقی و مجازی می شوند.

وی به برخی مسائل اخلاقی درخصوص کار رسانه ای نیز اشاره کرد و افزود: خبرنگاران باید اخلاق رسانه ای که شامل اخلاق عمومی و اخلاق تخصصی را رعایت کنند و متناسب با ماموریت خود اخلاقی حرفه ای را تعریف کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح  استان ابراز داشت: حرفه خبرنگاری یک هنر است و هنر یعنی دمیدن روح تعهد در اذهان مخاطبان و مجتمعین خود و اگر این موضوع رعایت شود یعنی به تعهدات خود عمل کرده ایم.

نماینده ولی فقیه در سپاه فتح خاطرنشان کرد:نظام کشور ما اسلامی است اولین اصل در عرصه خبرنگاری تلاش برای ترویج معارف اسلامی و آشنایی کردن مردم با ارزش های اسلامی در نظام اسلامی است .

وی افزود: دومین اصل عرصه خبرنگاری دعوت به  وحدت و پرهیز ازچندگاهی در جامعه اسلامی است، یعنی با وجود نگرش ها و تفکرات دعوت به وحدت است.

حجت الاسلام  والمسلمین حکمتی نیک گفت:شیوه اطلاع رسانی باید رسا و قابل فهم باشد و نباید دارای ابهام و ایهام باشد.

وی ادامه داد:حقوق مادی و معنوی کسانی که خبر و منبع متعلق به آنهاست باید رعایت شود و  نشر مطالبی که حق را ضایع می کند م نباید نوشته شود و اگر این حقوق رعایت نشود، اخلاق رسانه ای رعایت نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین حکمتی نیک با بیان اینکه در فضایی مجازی اکاذیب منتشر می شود که مطابق با واقعیت نیست ، گفت: باید الان به عنوان فرصت استفاده کرد و از اشاعه منکرات پرهیز کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه  در‌ راس حاکمیت ولی فقیه است، افزود: فرمایشات رهبرمعظم  انقلاب خط و مشی اهالی خبر محسوب می شود و باید آنها را تبیین و تشریح کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حکمتی نیک ابراز داشت اصحاب رسانه باید باید به موضوعاتی مانند مقاومت، بیانیه گام دوم انقلاب و تبیین سبک زندگی ایرانی و اسلامی ورود پیدا کنندو  با توجه به مشکلات اقتصادی و وجود بیماری کرونا درصدد بیان سبک های زندگی اسلامی ، دوری از اسراف و دعوت به احسان و نیکوکاری گام بردارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات