مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان به جزئیات عملکرد راه و شهرسازی شرق استان در خصوص ابلاغ طرح جامع شاهرود پرداخت و بر اصلاح نقایص آن تاکید کرد.
کد خبر: ۹۲۶۴۹۸۰
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با اشاره به جزئیات عملکرد راه و شهرسازی شرق استان در خصوص ابلاغ طرح جامع شاهرود اظهار کرد: با عنایت به مصوبه شورای عالی شهرسازی ومعماری ایران مورخ ۲۵/۶/۹۸ و موارد مطرح شده در نامه اعلام مصوبه مذکور (نامه شماره ۳۰۰/۰۴/۹۸ مورخ ۶/۸/۹۸ وزارت راه وشهرسازی) با برگزاری جلسات فشرده و متعدد اصلاحات در طرح جامع شهر شاهرود صورت پذیرفت.
امیر عمیدی با اشاره به اصلاحات انجام شده افزود: در راستای حفظ هویت باغشهری شاهرود بررسی و ممیزی باغات به صورت وسیع و گسترده انجام و در این راستا حدودا ۱۸۰ باغ شناسایی گردید و با پیگیری‌های متعدد این اداره قسمتی از اراضی منطقه شهنما که به استناد مصوبه مذکور از طرح خارج شده بود به محدوده بازگشت.
وی ادامه داد: با برگزاری جلسات مکرر پیرامون اراضی تصرفی ارتش در شرق بلوار خاوران اراضی مزبور آزاد سازی و ۶۵ هکتار به محدوده شهر جهت طرح اقدام ملی مسکن الحاق گردید و طرح محور چهل پیچ و خیابان شهید صدوقی به عنوان بافت ارزشمند تاریخی در دستور کار قرارگرفت.
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان اضافه کرد: طرح تجدید نظر شهرک نوین پس از حدود ۴۰ سال از زمین تصویب اولیه در دستور کار کارگروه امور زیر بنایی قرار گرفت.
وی خاطر نشان کرد:پس از انجام کلیه موارد بالا طرح جامع طی نامه شماره ۳۸۰۲۹ مورخ ۲۰/۱۲/۹۸ به وزارتخانه ارسال گردید که بازگشت به این نامه شورایعالی شهرسازی و معماری اصلاحات مربوط به حرایم گسل‌ها و هم چنین لحاظ نمودن حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌های شهر در طرح جامع را خواستار شد.
عمیدی گفت: با توجه به مکاتبات متعدد با اداره آب منطقه‌ای متاسفانه پاسخ صریح و روشنی از سوی این اداره دریافت نگردید و حرایم مذکور به صورت تقریبی بر روی نقشه طرح جامع جانمایی گردیده و نقشه‌ها و گزارش‌ها مجددا طی نامه شماره ۴۸۷۹ مورخ ۲۸/۲/۹۹ به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ارسال گردید.
وی تصریح کرد:در این مرحله ضمن موافقت شورایعالی شهرسازی و معماری با کلیات طرح با توجه به تغییرات صورت گرفته از سوی آن شورا و نماینده وزارت کشور در نظام پهنه بندی تراکمی؛ که این امر موجب تغییرات عمده در روند ساخت و ساز‌های صورت گرفته در شهر خواهد شد، موضوع جهت تایید نهایی طی نامه شماره ۱۰۱۶۲ مورخ ۱۰/۴/۹۹ به دبیرخانه شورایعالی شهرسازی و معماری ارسال گردید.
از آزادسازی اراضی تصرفی ارتش تا گنجاندن بافت ارزشمند در طرح جامع شهر شاهرود
ارسال نظرات
پر بیننده ها