مسئول بسیج دانشجویی سپاه ثارالله استان کرمان
رضا اسماعیل کاخ گفت:شعار اصلی ما در عملیات جهادی «میسازیم تا ساخته شویم» است که در این مسیر دو هدف  عمران و محرومیت زدایی و  خودسازی  را دنبال می کنیم.
کد خبر: ۹۲۶۵۰۴۷
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، روزهای نه چندان دوری که مساجد، حسینیه‌ها و خانه معتمدان محله‌ها پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای اعزام به جبهه شده بود. اتحاد و یکپارچگی امروز مردم برای کسانی که آن‌ روزها را دیده‌اند یادآور روزهای جنگ، جبهه و دفاع مقدس است. به قول مو سپیدکرده‌های آن دوران دیروز صدام حمله کرد و امروز ویروس کرونا در مقابل ما صف‌آرایی کرده است. اما مردم مسلمان و انقلابی همیشه پشت هم هستند و همدیگر را تنها نمی‌گذارند.

یکدلی و مهربانی میان برادران بسیجی قرارگاه جهادی امام حسنی‌ها(ع) و گروه جهادی دانشجویان موج می‌زند.

گروه جهادی دانشجویان اجازه ندادند که کرونا بر آنها غلبه کرده و مانع تلاششان شود. اینجا دکتر، مهندس، لیسانس وفوق لیسانس، کوچک و بزرگ هیچ فرقی با همدیگر ندارند و همه برای خدمت به مردم آمده‌اند و تا شکست کامل محرومیت صحنه را خالی نخواهند کرد. با اینکه بعضی از خدمتگذاران  گروه جهادی ساعت‌ها بی‌وقفه کار کرده‌اند اما در چهره هیچ‌کدام از آن‌ها نشانی از خستگی دیده نمی‌شود و شاداب و با علاقه به کارشان ادامه می دهند.

جبهه مبارزه با فقر و محرومیت هیچگاه برای بچه های جهادی تعطیل نمی شود، آنان همیشه در خط مقدم با لباس خاکی دوران دفاع مقدس حضور دارند اینبار سلاح آنان به جای تفنگ، مصالح ساختمانی است، هر کدامشان گوشه ای از کار را می گیرد تا ساختمانی ساخته و روستایی آباد و دل هایی شاد شود.

شهرک سیدی (سعیدی) یکی از شهرک های کرمان است که متاسفانه در این شهرک به دلیل بی توجهی برخی مسئولان بخشی از آن تبدیل به حاشیه شده و خدمات به این منطقه ارائه نمی شود و فقر و محرومیت در این قسمت بیداد می کند، اما گروهی که هیچگاه و هیچ منطقه ای از چشمان آنها دور نمی ماند، لباس رزم بر تن پوشیده و به این منطقه برای زدودن محرومیت عزیمت کرده اند.

آری گروه جهادی بسیج دانشجویی از زمان شیوع کرونا با ضدعفونی کردن این منطقه  و رساندن مواد بهداشتی و ماسک به مردم و همچنین با لبیک به فرمان مقام معظم رهبری در رساندن کمک های مومنانه به مردم نیازمند، مدتی است که کار ساخت و ساز خود را نیز در این منطقه شروع کرده اند.

رضا اسماعیل کاخ مسئول بسیج دانشجویی سپاه ثارالله استان کرمان دراین رابطه به خبرنگار ما گفت:شعار اصلی ما در عملیات جهادی «میسازیم تا ساخته شویم» است که در این مسیر دو هدف  عمران و محرومیت زدایی و  خودسازی  را دنبال می کنیم.

وی گفت: یکی از اهداف سپاه برای محرومیت زدایی برانگیختگی کلیه دستگاه ها و نهادهای دولتی و اجرایی است که مقام معظم رهبری نیز به آن تاکید فراوان دارند و بارها فرموده اند که مدیران باید جهادی عمل کنند و منظور ایشان از مدیران جهادی صرفا بسیجی یا سپاهی نیست.

مسئول بسیج دانشجویی سپاه ثارالله استان کرمان درپاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری دراین رابطه گفته که طرحی برای مناطق حاشیه شهر دارند و اجرای آن طرح مستلزم تلاش جهادی مسئولان ومردم است، بیان کرد: ما از این طرح استقبال می کنیم و حاضریم پا به پای دیگر مسئولان در ریشه کن کردن محرومیت درحاشیه شهر تلاش کنیم.

اسماعیل کاخ در رابطه بااینکه بسیج دانشجویی چقدر در امر محرومیت زدایی و تلاش جهادی موفق بوده است، عنوان کرد: در حوزه دانشجویی موفقیت این گروه جهادی را باید از نگاه مردم بررسی کرد، در جنوب استان کرمان در حوادث مختلف مثل زلزله، سیل، گروه های جهادی دانشجویی چه درمقطع دکترا، مهندس و غیره تا گلو زیر گل و لای بوده اند تا بتوانند گوشه ای از گره مشکلات مردم این منطقه را بگشایند.

وی ادامه داد: نه تنها در جنوب که در شرق و غرب استان و حتی در همین نزدیکی در حاشیه شهر نیز حضور آنها پررنگ بوده است.

مسئول بسیج دانشجویی سپاه ثارالله استان کرمان در رابطه باشبکه سازی گروه های جهادی اذعان کرد: در گذشته گروه های جهادی از بخش های مختلف بسیج مثل گروه جهادی طلبه،گروه جهادی بسیج دانشجویی در مناطق محروم ارائه خدمات می کردند که متاسفانه به برخی از مناطق و خانوارها کمک ها چندبرابر می شد و برخی از مناطق و محله ها از این مسئله جا می ماندند، به همین دلیل برای جلوگیری از این کمک های جزیره ای شبکه سازی گروه ها را ایجاد  کردیم و مشخص کردیم که هر گروه در چه شاخه ای و در کدام منطقه مشغول به فعالیت شوند.

اسماعیل کاخ عنوان کرد: گروه های جهادی در رسته های مختلف از جمله گروه فرهنگی، گروه عمرانی، گروه معیشتی و گروه اشتغالزایی فعالیت می کنند.

وی همچنین به بحث اشتغالزایی اشاره کرد و گفت:با رایزنی هایی که با برخی از بانک ها صورت گرفته تصمیم بر این شد تا تسهیلاتی با سود کم و یک سال تنفس در اختیار کسانی قرار گیرد که می خواهند مشاغل خرد و خانگی راه اندازی کنند.

مسئول بسیج دانشجویی سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: برخی از تولید کنندگان مشاغل خانگی می گویند حال که تولید انجام دادیم چگونه آن را به فروش برسانیم که در این بخش نیز بسیج به کمک آنها خواهد آمد و بازار فروش نیزبرای آنها محیا خواهد کرد.

ارسال نظرات