فرمانده سپاه ناحیه عمار مشهد در گفت و گو با «بسیج» خبر داد؛

حضور یاوران سلامت جهت نظارت در ایام محرم

فرمانده سپاه ناحیه عمار مشهد از حضور یاوران سلامت برای نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در ایام محرم خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۵۱۱۸
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
سرهنگ پاسدار فرضعلی گرایلی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی با بیان اینکه  ما تشکیلات تکلیف محور هستیم، سازمان نیستیم که وظیفه محور باشیم، گفت:طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص رزمایش مومنانه، ما تکلیف خود را می‌دانیم و در این راه اقدامات لازم را اجرا می‌کنیم و خوشبختانه مرحله اول و دوم رزمایش با موفقیت به اتمام رسید.

وی گفت: این اقدامات شامل تشکیل قرارگاهی برای هر مسجد است که این قرارگاه با محوریت امام جماعت و فرمانده پایگاه صورت گرفت. این جمع تخصصی اتحاد و انسجامی را در قرارگاه ایجاد می کند که زمینه و بستر مناسبی برای خدمتگزاری بیشتر به مردم را فراهم می‌آورد.

فرمانده سپاه ناحیه عمار مشهد توضیح داد: در ایام عید ولایت و روز عید قربان حدود ۵۸ راس گوسفند قربانی بین نیازمندان توزیع شد.

گرایلی افزود: تاکنون قریب به ۲۱ هزار پرس غذای گرم در بین نیازمندان پخش شده است و   ۲ هزار و ۵۵۵ بسته معیشتی جمع اوری و در اختیار محرومین قرار گرفته است.

فرمانده سپاه ناحیه عمار مشهد خاطرنشان کرد: در مرحله دوم با تهیه پارچه توسط خیرین، ۷ کارگاه؛ روزانه ۲۰۰۰ ماسک تولید می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بسته‌های شکلات به همراه بسته بهداشتی توسط بسیج اصناف تهیه و در روز عید غدیر در مبادی ورودی شهر و در بین زائران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی قرار است توزیع شد.

گرایلی در ادامه از حضور یاوران سلامت برای نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در دهه محرم خبر داد و گفت: این یاوران با آموزش‌های لازم توسط بسیج پزشکی در بین هیآت حضور پیدا می‌کنند و ناظر به رعایت قوانین پزشکی هستند و در صورت نیاز با متخلفین برخورد می‌کنند.

وی تشریح کرد: ۲۵ نفر از خادمیاران ما بعنوان کمک بهیار حدود یکماه در شیفت‌های مختلف در بیمارستان‌های شریعتی، قائم و امام رضا (ع) مشغول به خدمت هستند. این خادمیاران به کمک کادر سلامت و همراه بیماران هستند و خدماتی از قبیل ارتباط تصویری با خانواده‌های بیماران، کمک‌هایی به بهیاران و تقویت روحیه بیماران و آرامش بخشی از طریق ارتباط صمیمی با بیماران را ایجاد کردند.

فرمانده سپاه ناحیه عمار افزود: طی جلسه‌ای از خانواده دو شهید مدافع سلامت در ناحیه عمار تقدیر بعمل آمد.

گرایلی ضمن اشاره به تهیه ۱۱ سری جهیزیه و راه اندازی کاروان گفت: تا کنون در قسمت سازندگی کار ساخت پنج واحد مسکونی به اتمام رسیده است. تعمیرات منازل محرومین توسط اردو‌های جهادی صورت گرفته و همچنین دو عدد چرخ خیاطی برای ایجاد اشتغال در اختیار دو خانم قرار گرفته است.

وی با اشاره به انعکاس خبری بالای سپاه ناحیه عمار اذعان کرد: قرارگاه فضای مجازی با هشتگ‌های " کمک مومنانه، رزمایش همدلی و رفع نیازمندی کار انعکاس اخبار ناحیه را برعهده داشته اند.

وی در پایان از اقداماتی در هفته دفاع مقدس و هفته اول مهر خبر داد و اعلام کرد: پارچه در اختیار کارگاه‌های تولیدی برای تهیه البسه دانش اموزان قرار گرفته است و در کنار بسته‌های لوازم التحریر در بین افراد نیازمند توزیع می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها