خبرهای داغ:
6ماه گذشته و همچنان...

جهادگران سلامت جامه سپید را پوشیدند تا مردم جامه سیاه نپوشند/ با زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی قدردان پرستاران باشیم

توصیه و تقاضای جهادگران عرصه سلامت از مردم در شرایط شیوع ویروس کرونا در خانه ماندن، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است و وظیفه مردم و مسئولین رعایت دستورالعملهای بهداشتی برای بیرون کردن خستگی 6ماه گذشته از تن پرستاران و کادر درمانی کشور است.
کد خبر: ۹۲۶۵۱۶۶
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، تا یکی از عزیزان خودمان بیمار نباشد اهمیت و جایگاه پرستاری را درک نمی کنیم. کاری که از دست ما برایش بر نمی آید از دست دلسوز و مهربان پرستار برمی آید.

خدمت این سپید پوشان در کنار صبر، تلاش، شور و اشتیاق حس انسان دوستی را القا می کند. انگار بیمار پاره تن خودشان است. 

امروزه دوباره در دفاعی مقدس نقش پرستاران پر رنگ تر شده است و باید همچون بانوی گرانقدر حضرت زینب کبری سلام الله علیها که اسوه پرستاران هستند جایگاه این قشر زحمتکش را بیشتر قدر بدانیم.

فاطمه عبداللهی ارشد پرستاری دارای 24سال سابقه خدمت است که هم اکنون در سمت مدیر داخلی بیمارستان ولی عصر(عج) و مدیر کانون بسیج جامعه پزشکی بیمارستان ولی عصر(عج) و مسئول کارگروه بهداشت شهرستان بیرجند مشغول به کار است.

با توجه به اینکه چند ماه است از شیوع ویروس کرونا و جهاد جامعه پزشکی و پرستاری در صحنه می گذرد و پرستاران و کادر درمانی در خط مقدم این جهاد هستند؛ گفتگوی خبرنگار خبرگزاری بسیج با خانم عبداللهی را در ادامه می خوانید:

 

امروز مهمترین وظیفه مردم بویژه بانوان برای همکاری با جامعه پزشکی و پرستاری چیست؟

در خانه ماندن و مدیریت اعضای خانواده مهمترین همکاری است که آحاد جامعه می توانند با شبکه بهداشت و درمان داشته باشند. پرسنل بیمارستان ها در این شرایط شیوع ویروس کرونا از مردم انتظار دارند که درخانه بمانند و تا کار ضروری ندارند از خانه بیرون نروند.

 

 پرستاران در خط مقدم جهاد و سلامت جامعه با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند؟

مشکل اصلی رعایت نکردن مسائل بهداشتی و فاصله اجتماعی توسط مردم و فشار کاری به پرسنل بیمارستان است. کادر درمان و پرستاران با شرایط سخت تحمل لباس مخصوص و جدایی چند ماهه از فرزندان و خانواده مواجه هستند و بیماران نیز در این بخش به حمایت روحی نیازمندند.

شیوع بیماری کرونا استرس و فشار اضافه‌ای بود که به کادر درمان و پرستاران وارد شده است. ناشناخته بودن بیماری و ماهیت آن، بدحال شدن و فوت بیمارانی که به طور غیرمنتظره‌ای از دست رفتند، ترس از انتقال بیماری به اعضاء خانواده و همچنین ابتلا و شهادت جمع زیادی از همکاران در کل کشور از دیگر مواردی بود که بر استرس و اضطراب کادر درمان می‌افزاید.

 

چرا هنوز عده ای از افراد جامعه به فکر سلامتی خود و دیگران نیستند و در خانه ماندن و رعایت اصول بهداشتی را جدی نگرفتند؟

چون متاسفانه عده ای فقط به فکر خودشون هستند و مسئولیت پذیری درقبال جامعه و مردم ندارند.

 

چطور می توانیم قدر دان زحمات جامعه پزشکی و پرستاری باشیم؟

با رعایت نکات بهداشتی و عدم حضور در اجتماع در مواقع غیر ضرور که باعث بار کاری کمتر به کادر درمان می شود.

 

تا زمانی که واکسن بیماری در اختیار عموم مردم قرار نگرفته بهترین راهکار مقابله با این بیماری همه گیر چیست؟

بهترین راهکار رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی توسط همه افراد جامعه است.

شیوع ویروس کرونا بهترین فرصت برای ترک تشریفات و عدم برگزاری مراسم و جشن های ازدواج است.

 

انتظار شما از مسئولین چیست؟

از حمایت های مسئولین کمال تشکر را داریم و انتظار فراهم کردن اسلحه پرسنل یعنی وسایل حفاظت فردی را داریم که دغدغه ای نداشته باشیم.

 مسئولین برای رفع خستگی و تجدید قوای کادر درمانی و بیمارستانی می توانند با ایجاد انگیزه و سرکشی از کادر درمانی،  خدا قوتی به آنها بگویند.

 

 توصیه و تقاضای جهادگران عرصه سلامت از مردم در شرایط شیوع ویروس کرونا در خانه ماندن، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است و وظیفه مردم و مسئولین رعایت دستورالعملهای بهداشتی برای بیرون کردن خستگی 6ماه گذشته از تن پرستاران و کادر درمانی کشور است.

آنچه مسلم است پرستاران به عنوان سردمداران خط مقدم مقابله با ویروس کرونا  در این بحران  خوش درخشیدند و برترین کارنامه حرفه‌ای سال‌های اخیر را به نمایش گذاشتند.

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها