خبرهای داغ:
یادداشت خبرنگار

شاهدانی به تعداد همه پیامبران تاریخ!!

وعده ملاقات در جحفه ۶۳کیلومتری مکه است. کنار برکه های غدیرخم.انبوه زائران خود را به غدیر می رسانند.تعداد ۱۲۴هزار نفر است. به تعداد همه پیامبران تاریخ! پیامبر (ص)بیمار است. استرس عجیبی در چهره وی نمایان شده که اصرار به رسیدن مردم دارند.
کد خبر: ۹۲۶۵۱۸۱
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵

خبرگزاری بسیج قزوین: سال دهم هجری خیل عظیم مشتاقان سرزمین وحی برای احرام شدن به طرف مکه سرازیر می شوند. در بین جمعیت حاضر رسول خدا نیز عازم مکه است. حج را به جا می آورند و پس از آن به سمت مدینه حرکت می کنند.رسول خدا پیغام خود را میفرستد که هرکس از این سفر جا مانده به ما ملحق شود و آنان که خبر دارند به بی خبران برسانند.


وعده ملاقات در جحفه ۶۳کیلومتری مکه است. کنار برکه های غدیرخم.انبوه زائران خود را به غدیر می رسانند.تعداد ۱۲۴هزار نفر است. به تعداد همه پیامبران تاریخ! پیامبر (ص)بیمار است. استرس عجیبی در چهره وی نمایان شده که اصرار به رسیدن مردم دارند.

۱۲۴هزار نفر پس از احرام و برگزاری حج واجب پاک و مطهر منتظر شنیدن کلام حق هستند. چه راز عجیبی دارد فرزند ابوطالب که در خانه خدا زاده می شود، در خانه خدا شهید می شود و گواهانی از خانه خدا برای امامتش حاضر می شوند.۲۸ اسفند سال ۱۰هجری مردم گرد رسول خدا حلقه می زنند. دستور می دهند برای سخنرانی سکو و منبری درست کنند که بالاتر از مردم قرار گیرند تا تمام جمعیت ببینند.

پس از حمدو سپاس خدای متعال و شهادتین امت خویش را فرا می خواند.جبرییل امین را می فرمایند که به خدای مهربان بگویید مرا از این کار معاف دارند، زیرا از کمی پرهیزگاران و زیادی منافقان و تمسخرکنندگان نگرانم همانگونه که بارها مرا آزار دادند. خدای واحد امر می کند ای محمد(ص)! پیامت را برسان که ما تو را از آسیب آنان در امان خواهیم داشت. اگر پیام جانشینی و امامت علی را نرسانی دین خود را کامل نکردی و رسالت خویش را انجام ندادی!

خاتم پیامبران بر بالای منبر می رود، چندین نفر از اصحاب که صدای رسا و کوبنده داشتند سخنان نبی خدا را تکرار می کردند! ای مردم این اخرین حج من در بین امت است و خدای متعال مرا از مرگ خویش آگاه نموده و به زودی به سوی او باز خواهم گشت من خاتم پیامبران هستم و بعد از من پیامبری نخواهد آمد.


صدای گریه شاهدان تاریخ به آسمان بلند می شود. به راستی رسول خدا از بین ما خواهد رفت.تکلیف امت چه می شود؟ عرب پا برهنه و یاغی که با وجود مبارکش به امپراطوری عظیم تبدیل شده و قدرت های مخوف روم و ایران باستان را در هم شکستند می رود! امت بعد از او چکار خواهد کرد؟


رسول خدا ادامه داد: نسبت علی به من همانند هارون به موسی می باشد. چقدر سخت است. آیا در بین امت سامری هایی قیام خواهند کرد تا گوساله ای بسازند و ملت را دور آن جمع کنند؟


اگر سامری ها قیام کردند هارون چکار خواهد کرد؟


قوم او را به کشتن تهدید می کنند. موسی دیگر نیست که برمکر سامری بتازد و نماد جاهلیت را نابود کند. پس علی چه می کند؟ ۴۰روز موسی به کوه طور رفت قومش منحرف و مشرک شد! چرا هارون را مثال زد؟


دست علی را بر روی منبر بالا می برد و فریاد می زند: هان مردمان! آخرین بار است که در این اجتماع به پا ایستاده ام. پس بشنوید و فرمان حق را گردن گذارید؛ چرا که خداوند عزّوجلّ صاحب اختیار و ولی و معبود شماست؛ و پس از خداوند ولی شما، فرستاده و پیامبر اوست که اکنون در برابر شماست و با شما سخن می گوید. و پس از من به فرمان پروردگار، علی ولی و صاحب اختیار و امام شماست. آن گاه امامت در فرزندان من از نسل علی خواهد بود. این قانون تا برپایی رستاخیز که خدا و رسول او را دیدار کنید دوام دارد.

فریاد رسول الله ادامه دارد: هان مردمان! این علی است برادر و وصی و نگاهبان دانش من. اووست جانشین من در میان امّت و بر گروندگان به من و بر تفسیر کتاب خدا که مردمان را به سوی او بخواند و به آن چه موجب خشنودی اوست عمل کند و با دشمنانش ستیز نماید. او پشتیبان فرمانبرداری خداوند و بازدارنده از نافرمانی او باشد. همانا اوست جانشین رسول الله و فرمانروای ایمانیان و پیشوای هدایتگر از سوی خدا و کسی که به فرمان خدا با پیمان شکنان، رویگردانان از راستی و درستی و به دررفتگان از دین پیکار کند. خداوند فرماید: «فرمان من دگرگون نخواهدشد.»


پروردگارا! اکنون به فرمان تو چنین می گویم: خداوندا! دوستداران او را دوست دار. و دشمنان او را دشمن دار. پشتیبانان او را پشتیبانی کن. یارانش را یاری نما. خودداری کنندگان از یاری اش را به خود رها کن. ناباورانش را از مهرت بران و بر آنان خشم خود را فرود آور.

امروز آیین شما را کامل کردم. ای مردم فرزندان پیامبران از نسل همان پیامبران اما فرزندان من از صلب و نسل علی می باشند. بعد از من با اومهربان باشید و از دستوراتش اطاعت کنید.

شاهدانی که از خانه کعبه برای امامت و خلافت مولود کعبه آمده بودند به تعداد پیامبران تاریخ ایستادند. همانطور که بسیاری از پیامبران از یاد تاریخ مغفول شدند پیام غدیر هم در بین حاضرین به فراموشی سپرده شد. پرهیزگارانی که اندک بودند و منافقانی که بسیارند

 1002/گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها