خبرهای داغ:
برخی معتقدند،پیامبر در حجه الوداع دست امیر مومنان را بالا برد تا حسادت و کینه هایی که در حکومت یمن از وی داشتند را بزداید و علی را دوست خود معرفی کرد! این سخنان بیشتر شبیه فریب است تا نقل درست تاریخ!
کد خبر: ۹۲۶۵۱۸۵
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲

خبرگزاری بسیج قزوین: برخی معتقدند، پیامبر در حجه الوداع دست امیر مومنان را بالا برد تا حسادت و کینه هایی که در حکومت یمن از وی داشتند را بزداید و علی را دوست خود معرفی کرد! این سخنان بیشتر شبیه فریب است تا نقل درست تاریخ! همه گفتار پیامبر را در غدیر خم تایید می کنند به جز جانشینی و امامت و خلافت بعد از نبی اکرم (ص).

اینان همان جماعت تحریف گر بودند که علی (ع) فرمودند: به اندازه آباد کردن دنیای خویش از اسلام برداشت می کنند و همانند پوستینی وارونه به تن کردند!

فراموش کردند و برخی عافیت طلب شدند پیامبر فرمودند: ای مردم به دلیل کثرت شما نمی توانم با دست بیعت از شما بگیرم لذا خدای متعال به من امر کرد با زبونتان اقرار و بیعت بگیرم !

سپس فرمودکد: هان مردمان! شما بیش از آنید که در یک زمان با یک دست من بیعت نمایید. از این روی خداوند عزّوجل به من دستور داده که از زبان شما اقرار بگیرم و پیمان ولایت علی امیرالمؤمنین را محکم کنم و نیز بر امامان پس از او که از نسل من و اویند؛ همان گونه که اعلام کردم که ذرّیّه من از نسل اوست.
پس همگان بگویید:
«البتّه که سخنان تو را شنیده پیروی می کنیم و از آن ها خشنودیم و بر آن گردن گذار و بر آن چه از سوی پروردگارمان در امامت اماممان علی امیرالمؤمنین و امامان دیگر - از صلب او - به ما ابلاغ کردی، با تو پیمان می بندیم با دل و جان و زبان و دست هایمان. با این پیمان زنده ایم و با آن خواهیم مرد و با آن اعتقاد برانگیخته می شویم. و هرگز آن را دگرگون نکرده شکّ و انکار نخواهیم داشت و از عهد و پیمان خود برنمی گردیم.

رسول خدا در بازگشت از مکه در بستر بیماری افتاد و در ۲۸صفر جان به جان آفرین تسلیم کرد!
علی تنهاترین امام تا سه شبانه روز مشغول مراسم دفن و کفن پیامبر گردید! سقیفه ای تشکیل دادند و رای به خلافت ابوبکر دادند! گفتند علی جوان است و تجربه ندارد! با زور از وی بیعت گرفتند! فاطمه زهرا (س) در خانه انصار و مهاجرین را زد تا حق ولایت و خلافت علی را زنده کند.
اما منافقان فراوان بودند و پرهیزگاران کم!

وقتی یک معلم از کلاس درس خارج می شود مبصر و نماینده ای برای نظم کلاس و اداره آن انتخاب می کند، پدر خانواده در غیاب خود کسی را بزرگتر خانه معرفی می کند. مگر می شود پیامبر اسلام ۱۲۴هزار نفر را جمع کند و بگوید علی دوست من است؟مگر پسرعمو و داماد رسول خدا نبکد؟ مگر در تمام جنگ ها خط شکن لشکر اسلام نبود؟ مگر خیبر و خندق را با هنرنمایی خویش اداره نکرد؟ چه کسی در دوستی پیامبر و علی شک داشت! تحریف کردند، فدک را که سرمایه و چشمه اقتصادی علی و خاندانش بودند از آنها ستاندند تا نتواند خدم و حشمی فراهم کند!

آیا پیامبر فرمودند؛ علی دوست من است خدا نگهدار و امت را به حال خود رها کند؟ حکومت اسلامی نیازمند امام و پیشوایی بود که قرآن را به خوبی بشناسد و در بن بست های فقهی و قانونی حکومت حکمی را صادر کند که منبعث از قرآن و سنت رسول الله باشد.

جز علی بن ابیطالب چه کسی دانا تر از قوم بود؟ چه کسی اگاه تر از همه نسبت به قرآن بود! همانگونه که در اولین وحی فرمود: یا علی انچه را من شنیدم تو شنیدی و آنچه من دیدم تو دیدی! اولین کسی که به پیامبر ایمان آورد!
در نهایت درخانه فرزند رسول الله را آتش زدند!
فاطمه را بین درب و دیوار قرار دادند!

طناب بر گردن علی انداختند و در کوچه کشیدند و بردند تا بیعت بگیرند! مگر رسول الله نفرمود: فاطمه پاره تن من است هرکس اورا بیازارد مرا آزرده است! این جماعت چرا پیامبر را آزار می دهند؟مگر نگفت؛ دوست علی دوست من و دشمن علی دشمن من است؟ این جماعت در غدیر خود را به کرو کوری زدند و هیچ نشنیدند!
پیامبر از مرگ خویش آگاه بود و برای اینکه امت به حال خود رها نشود جانشینی انتخاب کرد که منتخب خدا بود!اما مردم انتخاب خدا را رها کردند و خود دست به سقیفه ها زدند.
علی تنها شد! تنهاتر از خدا!! بیعت کنندگان در گوشه ای به دنیا مشغول شدند تا برای شیعه هزینه ندهند! ۲۵ سال گذشت. از بیت المال سیراب شده بودند. هرکدام یک لشکر در اختیار داشتند.

علی را میخواستند تا کار امت را سامان دهد! امام امت تنهاتر از خدا شده بود! فاطمه به ملکوت رفت. حسنین و زینب و ام کلثوم هم غم خوار برادران شد! غدیر لابه لای ورقهای تاریخ ماند تا اینکه شیعه جان گرفت. امروز علی با ذوالفقارش به میدان آمده است.فریاد میزند و دروازه های خیبر را می کوبد اما دریغ از نعره صهیون!

علی پس از ۱۴۰۰سال دارای امت شد و امام صاحب امت و امت دارای امام را تجربه کردیم!

1004/گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها