دکتر موسوی گفت که بیش از ۲۲ اکسیژن ساز جدید به مراکز درمانی استانی باید اضافه شود و نیاز به تامین هزینه ۴۰ میلیارد تومانی در این بخش داریم.
کد خبر: ۹۲۶۵۳۰۲
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیش از ۳۱۰ میلیارد تومان اعتبار از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون به دانشگاه علوم پزشکی مازندران اختصاص پیدا کرده است، گفت: بخشی از این منابع اعتباری برای زیرساخت‌های درمانی استان هزینه و بیش از ۴۷۰ تخت جدید در مراکز درمانی استان ایجاد شده است.

او افزود: ۱۳ دستگاه اکسیژن ساز  در اختیار مراکز درمانی استان قرار گرفته است.

دکتر موسوی ادامه داد: بیش از ۲۲ اکسیژن ساز جدید به مراکز درمانی استانی باید اضافه شود و نیاز به تامین هزینه ۴۰ میلیارد تومانی در این بخش داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه بیشتر مراکز درمانی مازندران نیاز به سی تی اسکن دارند، گفت: این دستگاه‌ها تا پایان امسال در اختیار مراکز درمانی استان قرار می‌گیرد.

او در ارتباط با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی برای درمان کرونا افزود: هزار و ۸۷ نفر نیروی جدید به کارگیری و از ظرفیت دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز در این ارتباط  استفاده کردیم.

دکتر موسوی گفت: اگر   ۹۰ درصد مردم هنگام خروج از خانه یا حضور در تجمعات از ماسک استفاده کنند، به اندازه قرنطینه‌ اثرگذار است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها