خبرهای داغ:

اهدای خون در کرمانشاه 25 درصد کاهش یافته است

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: احتیاج به پلاسمای افراد بهبود یافته کرونا یکی از نیازهای اصلی شرایط فعلی جامعه است.
کد خبر: ۹۲۶۵۳۸۵
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳

به گزارش خبرگزای بسیح از کرمانشاه، پژمان صالحی‌فر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، کاهش ذخایر خونی به علت شیوع بیماری کرونا را یکی از معضلات فعلی سازمان انتقال خون دانست و اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا نیاز به خون در 4 طی چهار ماهه نخست امشال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

وی گفت‌: یکی از مسائلی که در کشور ما باید به آن افتخار کنیم اهدای داوطلبانه خون توسط هموطنانمان است به نحوی که در بین کشورهای خودمان سرآمد هستیم و سازمان جهانی از ما خواسته که تجربیات خود را در اختیار سایر کشورها قرار بدهیم.

مدیر کل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه ادامه داد: سازمان جهانی از همه کشورها جهان خواسته است که تا سال 2030 تمام اهدای خون را به صورت داوطلبانه تبدیل کند و خوشبختانه این امر از سال 2007 در کشور ما محقق شده است.

وی گفت: معیاری پذیرش اهدا کننده خون در کشور ما بسیار سختگیرانه است و ممکن است بعضی مواقع اهدا کننده‌ها را ناراحت کرده باشیم، اما این مساله باعث شده که یکی از سالم‌ترین خون‌های جهان در ایران تهیه می‌شود.

صالحی‌فر اضافه کرد: توجه کنید که گیرنده‌های ما عمدتا بیمار است و کوچک‌ترین ناخالصی در این بیماران مشکل‌ساز می‌شود.

وی میزان ذخایر خونی چهار ماه سپری شده از سال‌جاری را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته  با کاهش 25 درصد اعلام کرد و گفت: میزان درخواست نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.

صالحی‌فر با درخواست از رسانه‌ها، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا دو موضوع بسیار مهم وجود دارد و از رسانه‌ها می‌خواهیم در این موضوع ما را کمک کنند  موضوع اول اهدای پلاسما افراد بهبود یافته و موضوع بعدی افزایش دخایر خونی کشور در شرایط فعلی کشور است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در استان ما حدود 9 هزار نفر بهبودیافته از کرونا وجود دارد  و اگر این عزیزان ترغیب به اهدای خون شوند می‌توانند به افزایش ذخایر پلاسمای خون افراد بهبود یافته کمک کنیم.

ارسال نظرات